BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

28 November 2009

Hari Pengorbanan Untuk Lembu Dan Yang Sewaktu Dengannya

Hari Raya Haji...itulah ringkasan daripade title diatas..hehe..okay..hari ini bermula dengan simple jeh bagi aku...ade sedikit kebosanan yg melampau jugak laa..

7.00am,

pepagi lagi mak aku da kejutkan suroh bangun untuk semayang raya...hmm..aku pown bangunlaa walaupun mata aku nieh still x larat untuk bukak...lepas da siap2 pkai baju melayu dan jugak wangi-wangian aku teros ke moto kesayangan aku dan panas kan enjin sementare nak tggu mak aku bersiap utk anta die ke rumah grandma aku...

7.45am,

da settle anta mak aku...then tros call emi suroh die tggu kat bustop sbb da janji nak pegi semayang raya dgn die...da smpai bustop...tgk die dgn baju melayunya yg x lawa tuh berbanding baju melayu aku still on the way lagi...ishh...badak niehh...lembab betoii...hehe...

8.00am,

gerak ke masjid untuk menunaikan semayang raya...bla bla bla...

9.00am,

balek semayang anta emi kat umah die...pastuh aku bergerak ke rumah grandma...perut pown da lapa bangat..aku teros mkan la...takkan lapa2 nak berak pulak..haha...tp...sedap betol ar masakan grandma aku tuhh...aku rase x sorang pown kat dunie nie boleyh challenge masakan die...

9.30am,

perghh...bosan ar pulak...sedare mare x balekk umah grandma niehh...ishh....aku pown lepak2 jap smbil men psp smbil msg si dia..tp syg nye x reply pulakk...tido lagi la kowtt...haiyaa...raya2 pown bangun lambat...ish3....

10.00am,

da bosan tahap celake dgn psp yg da low battery...aku pown balek ar umah...smpai umah...da x laen da aku nampak...cume tilam+bantal+kipas jehh...haha...ngantok ouhh...da ar bgun pepagi...aku pown mengambil peluang yang ade untk tido...lg pown rumah x deh org kan...sunyi sepi...

2.00pm,

terciptalah rekod dunia bahawa aku org yg paling lama tido dlm dunia niehh..hehe...mane x nye...smpai semayang jumaat pown aku terlajak...ish3..burok perangai...bgun2 jeh tgk ehem ehem msg aku...layan ar diaa....

3.00pm,

on9 myspace..tgk ain(n) online..chat2 ngan die...korek rahsie dia...cite pasal admire die..haa..yg paling bestnye..aku sycho die smpai die bgtau aku sape sebenarnye admire dia tuhh..hebak2...hehe...korang nak tau x sape???jawapannya adalah..........teeeetttttt....x dapat ar jack...rhsie nie cume aku ngan die jeh yg tauu..haha...terime kaseh bebanyak ain coz bgtau aku...

5.00pm,

off myspace..makan jap...lepas makan teros men game fifa08...ari nie satu ari x lepak ngan member2..tah ar rase cm x deh mood ar nak kuar..lgpown cuace cm nak ujan jehh...x pelah...dapt text2 ngan si dia pown da cukop bagos..heeee..

7.00pm,

men game smpai x sedar da maghrib...off laptop jap...mandi...bla bla bla...

7.45pm,

angkat mak aku kat umah grandma...dari pagi x balek2...pastuh tetibe die msg suroh angkat die....

8.15pm,

da settle angkat mak aku...hmm..masok bilik..baring jap smbil text2 ngan ehem ehem...tetibe plak wan call ajak lepak..aku pown da ar time tuh tgh bosan dok umah satu ari..kuar ar nak lepak ngan die japp kat bustop...

8.30pm,

smpai bustop tgk syamil ade dgn moto nouvo nye yg murah tuhh...haha...kiteorang rmai2 gerak taman midah nak men c.c...

10.20pm,

da nak balik...tetibe terdetik hati aku call emi nak ajak lepak sesama..maklumla...si emi nie da bekerja...so..mase melepak pown da x dehh...

10.40pm,

smpi btr...tgk emi da ade kat bustop...borak kejap..pastuh emi ajak aku ngan wan lepak q-bistro....

11.15pm,

lepas minum2..kiteorang pown balekkk....tgk ade roadblock lg...tp kiteorang x kene tahan ar...sbb pak cek polis cuak ngan kiteorang...hahaha...

11.30pm,

smpai umh..tgk t.v jap...pastuh teros on9 myspace and update blog ini...okay...sudah abeshhh...blahh...