BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

01 July 2010

Julai !

Haaa…kalau semalam aku cite pasal penutup bulan jun berserta dgn penyesalan penyesalan aku selama nihh, tapi disebabkan hari nihh 1 Julai 2010, aku bukak cite pasal pembukaan bulan Julai laa plakk ouhh…hmm…mcm yg korang tahu, hari demi hari berlalu dengan pantas sekali kann…haihhh…aku nihh masih mengeluh jee…tapi, haprak pun tak start lagi…ish3…aku perlukan masa utk berubah…noktah ! dah dah…tapayalah cite pasal SPM nihh kan…semakin cuak pulak aku doe…okay, semalam aku ade bace blog Sally, Epin, Syamil dan hari nihh aku ade bace blog Raja...hmm…pandangan aku lahh kan…ade betol nye jugak ape yg bloggie bloggie nihh kate…topik yg hangat bloggie nihh perkatakan adelahh pasal perangai budak budak form 1 and form 2 SMK Seri Mulia semakin menjengkelkan…haihhh…aku sokong jugak kata bloggie bloggie tuhh…memang tak dinafikan lagilahh yg budak budak perempuan form 1 and form 2 nihh dah lain dahh ouhh…yelaa, bak kata seorang bloggie nihh yg bernama Sally…dulu time die form 1 and form 2 nak tgk senior pun dripada jauh jeaa..malu malu kucing lahh katekan…heheh...bg aku perempuan cmnih laa yg dikatakan ade maruah…tp, budak budak sekarang nihh…adoyy…susah laa nak ckp…diorang mcm nak kan perhatian pulakk…haiyaaa..please laa ehh…publisti murahan tak akan dilayan…diorang nihh langsung tak fikirkan pasal maruah diorang kan…diorang ingat dgn tegor pastuh gedik gedik smua, korang akan dipandang oleh senior senior laa ehh?? Alamak dik…sorry laa..senior skang tak men lahh budak budak nihh…kalau couple ngan korang pun, korang nihh still takde pengalaman lagi lahh…peringkat umor mcm korang nihh sesuai belaja jela ehh..dah naek menengah atas (form 4 and form 5) baru laa korang bolehh bercinta cinta and menggedik dgn kadar yg tertentu…jgn lebih lebih dahlaa…tu jelaa nasihat aku sebagai senior SMK Seri Mulia nihh…nak cite smpai lebam pun, bukannya budak budak junior nihh bace bende yg aku tulis nihh…so, cukup smpai di sini nasihat dan kutukan aku kepada junior junior…kalau ade junior yg tak puas hati tuh, mai lahh face to face ngan aku…bukan nak bergadoh kee ape…tapi, settle cara baik k…ade otak tuhh guna dgn sebaik nye…jadi matang sikit…hmm…sebab ape aku post blog pasal junior ek riney?? Haa..nak tahu?? Sebab nyee, ade laa sorang member aku nihh dituduh oleh budak junior…haihh..kesiann…yg budak nihh pun bodohlaa..org dah tak suka, tak payahlaa nak tuduh yg bukan bukan…haa, bukan tu je…aku pun ade cerita jugakk…first, aku dah penah cite kut yg pasal aku kene fitnah dgn budak form 3 tuhh…kire junior lah jugak tuhh kan…hmm..tapi, tuh cite lama…smpai skarang budak perempuan tuhh dah tak bertegur ngan aku..baguslahh…kalo tak, mesti kau akan fitnah aku ringan ringan ngan kau pulak kan…ish3…okay, cerita yg kedua nihh..hahaha…nak tergelak aku tgk gelagat sorang budak form 1 nihh…actually, bende nihh dah lama jugak kot..dalam akhir bulan 5 cmtulaa cerita nihh…dulu aku malas nak bukak cerita pasal bende nihh..tp, skang dah alang alang cite pasal junior nihh, tak pelahh…aku cerita k ! sebelum tuhh gelak dulu ! hahahahaha…cerita nihh nak kata kelaka tuhh memang laa…nak kata bodoh tuhh pun lagilaa…ade kea patut, sorang budak form 1 nihh mintak aku jd abg angkat die…buto pak hang lahh…aku tak suka lahh nak berangkat angkat nihh…ko ingat aku nihh jenis yg suka jaga org kea?? Nak jaga diri sendiri pun belum tentu lagi…ni pulak nak jaga kau…nak tau cmne budak tuh mintak aku jadi abg angkat die?? Haa, die hanta message kat facebook..tak silap aku laa ehh, die kate nak aku jadi abg angkat die…then , die kate aku nihh hensem lahh, pandai men drum lahh ( die yg ckp tau J ) and yg paling tak boleh blahh nye, die kate die harap sgt aku jadi abg angkat die…die suruh aku reply msg tuhh…tapi, memang harapan lahh Muhammad Hafiz Bin Mohd Shah ini nak reply msg murahan tuhh…ish3…dlm 2 minggu kemudian, die hanta msg kat facebook tu lagi…die kate…kalo tak nak pun, paling kurang ckp laa tak nak…ini reply pun tidak…tulaa luahan hati budak nihh…aku rase mcm nak block jea budak nih kat facebook tuhh…tapi, tak sampai hatilaa pulak…sebab aku nihh jenis yg ade perasaan kesian lagi…kang diorang kate aku nihh sombong pulak…hmmm…tp kan, nak tao jantina budak yg mintak aku jadi abg angkat tuh?? Nak ke tak ?? teruja kan nak tahu?? Hahahaha…dah agak dahh…budak tuhh budak LELAKI weyyyyy…bapak lahh hine sial budak form 1 nihh…adoyy…sumpah, aku pun tak penah kenal dan tak penah nampak budak nihh kat sekolah aku tuhh…budak tuh jea tetibe tegor tegor then nak aku jadi abg angkat die…pukimak kau laa cibai ! ko ingat aku nihh dah tade adik laki kea?? Dan pesanan aku utk budak malang nihh kalau laa die tergerak hati bace blog aku , aku nak pesan tolong lahh jgn ganggu hidup aku lagi…belajar lahh jd lelaki sejati…jgn jadi GAY yea…aku nihh memang tak suka ade ikatan berangkat angkat…tapi, kalau ade adik angkat perempuan yg lawa + cute function jugak doe…hahahaha…silap silap boleh pasang dua nihh..kah kah kah…takdelahh…aku belum bodoh lagi nak berangkat angkat nihh…cukuplah ape yg aku ade sekarang…aku pun dah letih dah asyik lalui masalah jea tiap tiap hari…huhh…dan ade lagi sorang budak perempuan nihh…form 1 jugak kut…aku pun tak kenal sgt laa budak nihh sebenarnye..kat skolahh pun aku memang jarang usha line budak budak bawah nihh…tak matang lagi laa katekan…so, better gua kat skolahh tuh focus utk belaja jea..heehee..berbalik kepada cerita budak perempuan nihh eh…aku ingat aku sorang jea yg kene…rupenye, agak ramai jugaklah member member aku yg kene doe..pengakuan daripada seorang member aku , setakat nak tegor hai, pastuh tanye tgh buat ape, tak pegi memane kea, then bla bla bla baik tak payah tnyelahh kan…tiap tiap hari tanye bende yg sama kat facebook tuhh…meluat pulak aku…dah laa, semua soalan yg die tanye tuh, boleh dikatakan kat smua member aku , die sent bende yg sama…haihh…budak ohh budakk…kenapelahh kau bersikap tak matang seperti ini?? Tuhan ciptakan semua manusia tuhh sempurna akal fikiran…tp, apahal lahh korang nih tak guna akal fikiran korang tuhh dgn sesempurnanya?? Hakikatnye, korang nihh still belum matang lagi laa doe…time aku form 1 and form 2 sehinggelahh naek ke form 4, aku tegor senior pun, just tegor mcm tuh mcm tuhh jea..tak delahh smpai nak berangkat angkat nihh..bapak hina kann?? Aku sebenarnye tak kate pun yg semua budak form 1 and form 2 nihh perangai nyee terok..adelahh cuma sekerat dua kerat tuhh yg perangai mcm cibai ! kepada yg lain lain, tah laa..no comment…aku pun tak biase sgt usha budak budak bawah nihh…ahahaha…and, Kepada sesiapa yg terasa tuhh, fikir fikirkan lahh…selamat beramal..salam muhibah dripada hafiz ! peace no war bebeh…Chiow Chin Chan !