BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

15 December 2010

Seposen ?

haaa..kenapee dgn seposenn??hmm, disebabkan rini aku ade mood nak update blog, so aku nak cite sikit pasal seposen atau lebih dikenali dengan sepuluh sen..tau tak pebende tuhh?? itu duit laa lenge...hahaha..kan dahh kene lenge..okayy laa..aku cite pasal seposen nihh sbnarnyee ramai manusia kat luar tuhh tatau lagi yg seposen nilahh amat berharga ouhh..korang jehh tak perasan 100% dlm kehidupan korang menggunakan seposen utk beli barang, beli makanan and ape ape jelaa..tak pecaye?? okay, kalau rm10 tak cukup seposen bolehh tak korang beli pape barang yg berharga rm10 ?? then, waktu tuhh korang sayang nak pecahkan duit rm50 simpanan korang...masa tulaa korang akan rasa yg seposen tuhh penting kann...yelaa, selama nihh pun duit seposen korang buang buang jehh...sebagai bukti, tgk kat jalan...kalau naseb korang baik, mesti jumpe seposen ouhh..tapi mesti korang taknak amik kann..dalam hati korang, mesti korang kate, alahh seposen jehh pun..bolehh beli apee laa sgt kan...korang memang silap...haahh..aku nak share sikit kisah kehidupan aku dgn duit seposen nihh..hmm..dulu time aku balikk skolahh *dulu laa ehh* aku singgah arr kat kedai pakcik jual kuihh tuhh..time tuhh aku mengidam sgt nak makan kuih pau bakar...sedap woo pau bakar diee..yelaa, stiap kali aku nak beli pau bakar kat kedai pakcik tuhh, mesti pau die dah habis..laku sgt laa tuhh agaknyee..okay okay, smbung balik cite...hmm, then aku beli arr 3 pau bakar yg berharga sembilan posenn..nak beli bebanyak takut tak habis pulakkan..aku bayar laa sehengget pastuhh pakcik tuhh nak pulang seposen kat aku..aku katee arr takpayahh sebab wallet aku nihh dahh berkoyak rabak dahh..nak simpan duit sen sen nihh mmg harapan de alley laa kann...so, aku blahh dari kedai pakcik tuhh..haa, yang paling best nyee..aku kate tak payah pulang baki, nmpak keceriaan di muka pakcik tuhh ouhh...walaupun baki nyee seposen kan...tapi, bagi die sebagai org yg berpengalaman, wlaupun seposen tapi tetap bg keuntungan kat die..bayangkan laa kalau sepuluh org beli kuih kat kedai die pastuhh tak nak baki seposen, dah untung sehengget dah kan...malam tuhh pulakk, aku pegi supermarket sebab nak beli roti plakk..then, tak cukup seposen plakk doee nak beli roti yg berharga enam posen...perghhh, time tuhh perut tgh lapar and duit pun ade ngam ngam lima posen...aku pun carik laa kat wallet aku nihh kalau laa ade sen sen sikit, takdelahh aku pecahkan duit rm10 aku ouhh..arghhh, aku dahh malas nak carik, aku pun terpakselahh pecahkann jugakk...pastuhh, sejak dripada hari tulaa aku sedar yg duit seposen tuhh amat berharga dlam kehidupan seharian aku...so, mcm mane dgn cerita yg aku share utk post kali ni?? korang fikir fikir kan laa leklokk yee sebelum nak buang duit seposen tuhh...ingat satu bende nihh, dengan seposen kite bolehh kaya , dgn ketiadaan seposen lahh kite bolehh bankrupt serta merta..aku cite pasal duit bukan laa aku nihh mata duitan kee hapee..tapi utk tujuan kesedaran korang yg seposen tuhh amat berharga...okayy?? kalau korang menghargai seposen tuhh, confirm rezeki tak akan putus putus dtg kat korang...kata kata akhir utk post kali nihh, anda buat, anda dapat ! Assalamualaikum ~