BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

17 December 2010

Problem + Problematique = Masalah


Haihhh...hari nihh hari jumaat..banyak dohh masalah yang aku kene hadapi hari nihh..peningg gakk laa kepalee nihh mau langsai smua masalah yg adee...first, masalah pertama, masalah dgn member...ishh3..apelahh, ape cerr nihh?? kate mau hangout sesama..so, kiteorang pun tunggulahh member sorang nihh sebab die kate mau hangout sesama hari jumaat, tup tup die keluar tempat lainn plakk..adoyy, kalau tak hari rabu dahh hangout dahh..dapat tgk wayang murah sikit kann..aku bukan ape arr..die tak fikir kee bebudak len tunggu diee semata mata nak hangout sesama..aku tak kesahh, hangout kea tak...tapi, aku dgr member aku punye awek tuh dahh smpai mengidam ngidam dahh nak hangout kat KL..last last cancel pulakk...kesiann betol...hmm, takpelahh...bende dahh lepas kann...nak buad cmne...so, aku pun tukar arr plann rini..aku pegy settle document document utk masok keje nnti...pepagi dalam kol 8lebih mcm tuhh aku, syamil, khairi geraklahh kea Jabatan Kesihatan kt maluri tuhh sebab nakk amekk suntikan typhoid...lebihh kurangg laa eja die mcm tuhh..haha...keje fast food kann...standard laa enjet mengenjet nihh...yang menjadi masalah kedua nihh, diee enjet tgn aku ni awat tak elok elok smpai skg...huhh...susah laa saya mcm nihh...nak type pun lembab tau...gara gara tgn lahh nihh...bilee laa sakett nihh nak baikk ehh? haa, baru rini aku tau yg 98% dalam kehidupan seharian aku, aku banyak menggunakan tangan kiri untuk buad kerja...lagi 2% tuhh guna tgn kanan wat bende bende tertentu laa...tak perlu lahh aku nak terangkann aku buad kerja ape dgn tgn kanan tuhh ehh...dalahh kene enjet tangan kiri...adoyy..nak mandi angkat gayung pun susahh beb...nak berakk?? haahaa..belum berak lagi...ahahaha..pengotor laa kau nihh ! hahaha..nak pegang barang yg berat berat menggunakan tgn kiri pun susah ouhh...tangan kiri nihh dalahh rase sakit smpai ke tulang..haissh..bilee lahh nakk baikk nihhh!!! pastuh lepas enjet, lepak lepak jap kat komersial pastuhh dalam kol 11lebih gerakk lahh ke destinasi dimana kiteorang kerja nnti sebab nak amik borang utk buad buku bank...haihhh, ari selasa depan dahh kene start keje..terasa malas laa pulakk...tapi disebabkan tengah sengkek nihh, terpakselahh keje gakk ouhh...tunggu punya tunggu manager tuhh nak siapkan borang kiteorang, akhirnya siap gakk...kami pun teroslahh bergegas ke Maybank yg berdekatan utk bukak account..dah sampai Maybank bolehh plakk nakk bukak account kene bawak surat beranak...kepalee diee laa...aku dahh besarr laa sial...nak bawak surat beranak watpea...i/c sudahh arr..kiteorang punn tade pilihan, terpakselahh balik umah jap amik surat beranak...masalah ketiga dahh td, masalah keempat nyee pulakk, kiteorang pegy laa Maybank tuhh balikk lepas amik surat beranak...pastuhh dahh tunjuk surat beranak+i/c, aku ngan syamil pun isi arr borang yang diee suruh tuhh..ingat kan bolehh berdikari sikit kann, then org kat bank tuhh bolehh lakk suruh bawak parents..perghhh, macam haram lahh...bukan nak kate awal awal...dahh isi borang smua baru die nak kate...fuckk off laa...sekali lagi, AKU DAHH BESARR LAA SIAL ! huhh...kalau smua urusan kene bawak parents + surat beranak memang susah arr jackk...takde pilihan gakk, aku pun balik then bawak mak aku gegar Maybank tuhh..ahahaha..mcm nak rompakk plakk kann...lepas nihh kalau org bank tuhh suruh bawak adik beradik, sanak saudara, atuk nenek, pakcik makcik memang mintak nahas lahh kann..aku dahh penat dahh nihh...nak settle account bank punye pasal takdapat dahh nak pegy semayang jumaat..huhhh...pastuhh, tengah settle pasal account bank tuhh, bolehh pulakk cip katt i/c aku taley nak verify data...orang bank tuhh suruh pegy JPN plakk utk betol kann i/c..makcik die laa..die tatau kee aku dahh masok masalah kelima nihh?? perrghhh..panas jehh hati nihh, dalahh cuaca pun panas...rasa mcm nak bakar jehh mesen mesen atm kat bank tuhh...banyak cekadak punya bank...huhhh...aku pun balikk arr rumahh jap..mandi, makan pastuhh terus kee JPN...sebab nak betolkann i/c tuhh...naseb baik JPN tuhh dekat jee dgn rumah aku...kol 2lebihh aku pun gerakk laa kee sanee..amik no giliran smua, pastuhh settle...hahh, kali nihh takpayah bawak parents..huhhh, selamatt...dah settle smua urusan, baru jehh aku nak keluarr daripada JPN tuhh, tetibe aku dapat satu message...perghhh, tambah lagi masalah keenam...nak tau msg ape?? msg pasal gig lahh..ritu, band aku dahh semangat dahh nakk men gig kat kajang nihh...pastuhh, tetibe plakk leader kat band kiteorang mcm tak yakin lagi dgn band nihh...dulu aku tanyee nakk perform kea takk, jawapan die..'aku tatau laa'..aiyooo...aku pun carikk laa keje ouhh...memang aku ingat rini aku nakk msg member aku sorang nihh...die arr suruhh kiteorang perform...baru jehh aku nak msg die, die dahh msg aku dulu dahh..die sent nama nama band yg akan perform rabu depan...aku reply arr msg die utk cancel kann band kiteorang dripada gig tuhh...pastuhh die kate dahh taleyy cancel plakk sebab semua band dahh confirm and flyerz pun dahh post kat org...kalau cancel band kiteorang kene saman...hmmm, aku dahh tatau nakk kate apee dah time tuhh ouhh..baru jehh nakk settle smua masalah aku utk rini...haaa, aku pun gerak arr komersial jap lepak ngan epin&awek die and raja&awek die sebab nak ckp kat diorang yg band kene perform gakk..kalau takk kene saman woo...dalahh semua tgh pokai nihh..lagi mau bayarr saman kann..memang takk lahh! pastuhh member aku yg aktif dalam gig tuhh call aku...call yg pertama die kata kene perform gak sebab sponsor gig tuhh dahh bayar kann band kiteorang utk men kat gig die...fuhhh, sumpahh kusut gilee sial time tuhh...gilee arhhh, dahh arr selasa depan baru nak start keje, pastuhh takan rabu kene cuti dahh kann...jap g tak pasal pasal kene buang plakk...haishhh..dah arr dgn tak jamming dahh berkurun lama dah nihh...akuu dahh taleyy kate pape dahh...hmm, 15minit kemudian, member aku tuhh call balik...die kate confirm kee nak cancel..aku punn dgn kadar segera memang cakap kat die cancel lahh kann..ahahaha..alhamdullilah...nasebb baik sponsor sane tuhh jenis tak kesahh kot..kalau takk memang aku keje untuk bayar saman jelahhh kann..hahaha..lepas tuhh barulahh aku rasa macam tenang gileeee...warghhhh! yipppeeee!! settle pun masalahh...mwahahaha..tapi tapi tapi, ada masalah ketujuh laa ouhh...tadi time lepakk kat komersial, smua org ade awekk masing masing..smpai aku jehh kesepian..OMG OMG OMG ! dgn sape aku nakk ngadu masalah aku kalau betol betol aku ada masalah nihh...nak msg dia?? dia bukan bolehh buad ape punn..rumahh jauhh..jumpe jarang jarang..yang mampu hanya call and msg jeee..hmmm...sedihnyeee~! arghhh...saba jelahhh!! kiri kanan, depan belakang layan awek masing masing...aku rasa mcm aku sorang plakk yg tade teman ouhh...aku gay ke? fucka laa! aku normal laaa...nasib baik awek aku jauhh...tapelahh, kalau memember aku bahagia, aku pun tumpang bahagia gakk...bialaa aku sorang kee hapee..janji aku sayang sangat kat dia...lepas aku dahh tak tahan menahan kesedihan di hati nihh, aku pun chow laa dripada komersial tuhh...pastuhh, balikk rumahh aku teros tidurr...bangun jehh dari tidur, wahhh...segar nyee...semua masalah dahh takdee..heehee..okaylaa, aku tutup cite kat blog aku utk hari nihh k...harap sangat esok tak banyak masalah yang melanda ! BYE ~ :')