BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

16 June 2011

Sementara Ada Waktu :)

Ehem ehem..apa citaa?? haha..dah tak kerja nihh, aku rasa aku makin pemalas pula ouhh..yelahh, bangun tidur lewat, tidur lambat, lepak sini sana..huhh, ini lahh duniaaaa ! hehehe..tapi semua tuhh tak kekal lama lahh kann..duit pun semakin berkurang..haaa, mcm mana nih? takkan nak kerja balik doe?? ish3..maybe aku nak kerja sebulan kot lepas raya puasa nnti..tgk keadaan laa..kalau time tuh asyukk lagi, mungkin mencangok kat rumah jelaa nmpak nyaa..hahh btw, aku dah buad keputusan dah..aku mesti move on jugak ke Perlis, Disember nihh..alaaa, sambung belaja lahh..uhm, dah tade pilihan lain dah kann..politeknik pun politeknik lahh..yang penting aku nak gunakan peluang nih sebaik mungkin..nak study betul betul doee..hmm, semalam aku ade lepak dgn sorang member aku nihh..dia tuh kira pandai laa..budak lepasan matriks and now dia dah ade degree..dia laa yang suruh aku amik jehh course tuhh dkt politeknik..dia kata course yang aku dpt tuhh boleh pergi jauh laa..aku dgr dia ckp mcm tuh, baru aku rasa ada keyakinan sikit doe..yelahh, aku dah laa mengharapkan ipta and matriks tuhh..tup tup, dua dua tadapat and politeknik jugak yang dapat..aku harap peluang masa depan aku cerah laa nanti ouhh..daripada ipts, baik aku pegy politeknik kan..bukan nak merendahkan ipts ke hape, tapi peluang aku dah ade kat depan mata kan..just pegy jelaa..hmm, takesah laa politeknik kee, ipta kee, matriks kee, yang penting aku nak dapat kerja nnti..tak sanggup aku nak menganggur..perghh, perit bhai..berdasarkan dari pengalaman member aku tuh, dah dapat degree, tapi susah gila nak carik kerja..asal haa Malaysia nih?? taraf org yang berpelajaran tinggi dgn org yang kurang berpelajaran dah nak dekat sama dah situasinya..mungkin dah terlalu ramai sgt org yang berpelajaran tinggi kot sekarang nihh..ntah laa..ikut rezeki lah kann..hmm, so..terpakselah aku merantau lagi..hadoyy..daripada Johor ke Kuala Lumpur and daripada Kuala Lumpur terus ke Perlis..whaaa..umpama musafir dah aku nihh..ceywahh..hahaha..sedih laa jugak nak tinggal kan KL nnti..diorang kata Perlis tuhh kawasan kampung..fuhh, dahlama tak merasai kenikmatan kampung doee..tapi jangan tade kemudahan sudah laa..mampuih aku kat sana nanti..okay okayy..cite nihh lmbt lagi dan masih terlalu awal utk diceritakan betul tak??hmm, okay agenda selepas ini nak pegy lepak japp smbil pekena burger obalong bak kata awek suhaimi..hahaha..chow chin chow~ :'D

p/s : sebenarnya burger oblong okayy :DDD