BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

29 August 2011

Tragedi Malam Raya

Whaaaa, title mcm bajet gempak jee kann..haihh..bnyak sebenarnya tragedi malam raya yang berlaku..cuma korang tatau jee..yang pasti tragedi malam raya tahun nihh tak berlaku dkt aku..aku maksudkan tragedi yang buruk lahh kann..hahh, berita terkini..tragedi tgn putus akibat main mercun..memang padan laa mukaa kauu yg main mercun tuhh..memekak jee lebihh..sakit telinga tauu takk..haihhh..tragedi tragedi yang lainn..hmmm hmmm..maybe ade berlaku accident lahh kot di sekitar Malaysia nihh..wallahualam..dah dahh, cukup cukup laaa tuhh cite pasal tragedi raya..

Alright, sekarang aku nak citer sikit pasal situasi yang aku nmpak depan mata aku tadi..hmm, seperti yang korang tahu, kann harinihh last puasa kaann..so, kite sebagai umat islam sepatutnya bangga lahh dgn berakhirnya ramadhan..ini takk, perghh..slumber atuk diaa jehh smoke dkt public..forsure manusia tuh rakyat Malaysia yang berketurunan Melayu dan beragama Islam laa kann..bangga sgt laa ehh kau tak puasa then tunjuk yang kau nih bajet cool laa smokee?? ehh, kemonlahh..zaman bile smoke nih doee?? perempuan bukan suka punn..kaan kaann?? haaa, aku pun tatau laahh ape masalah manusia yang jenis mcm nihh..org sepatutnya bangga laa sikit kau puasa time last last ramadhan nihh..ini bangga bende lain pulakk..takpelahh..kesian aku tgk org mcm tuhh..harap harap laa die terima balasan yang setimpal kann..hanya Tuhan yang tahuu..haaa, ingat lagi masa zaman zaman sekolah dulu..cikgu tanya puasa kee takk..then mesti kita akan cover ckp yang kita nih puasa kaann..elehh, tak payah nak menipu laa..mestilahh kene cover..nnti segan pulak kene bahan dgn memember..tapi skg?? dunia dahh berubahh..makin lama, manusia makin lupa daratan..

Dahlaa, malam malam raya nihh tak elok sebenarnya nak lepaskan kemarahan..hahaha..okayy, kitaa haaaappy..and yang paling penting, gua puasa full bhaii tahun nihh...hehehe..alhamdullilah..lagi satu, haaa haaa..cer teke cer teke ape yang aku nak ckp nihh..hahh, tak sangka lemang aku menjadi tadi..heyy, ini hafiz laaa..awan nano tauu..wakakaka..okay okayy, di keheningan malam nihh..aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin lahh yee..kalau ade terkasar bahasa kat mana mana mahupun di blog nihh atau pun yang keluar daripada mulut aku..harap korang maafkann..jangan lupa esok pegy semayang rayaa yeee..lepas semayang raya kite pegy ziarah kubur pulakk..assalamualaikum :)