BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

26 November 2009

Yess!! Finally...

Perghh setelah berkurun lame(2 hari) aku edit video tuh...akhirnye...berjaya jugakk!!agak puas hati ar...tp tuh x cukop perfect lg...aku akan wat yg lagi perfect di mase yg akan dtg..insyaallah...

10.30am,

bgon tido...sbb ade appointment ngan suhaimi nak cari keje...lepas da siap2...aku grak ke bustop(tmpat kiteorg selalu lepak)...

11.30am,

da kire lame ar gak lepak kat situ...secare mengejut...epin datang dgn membawa gitar barunya...haiyaa..gitar da ar dua tali putus...tah ape yg die wat kat gitar die taahh..padahal baru satu hari beli...hmm...

12.00pm,

matahari panas terik...aku ajak ar emi ngan epin g basoh motor aku yg da berhabuk+kotor kt kedai cuci kreta!!smentare tuh kiteorang lepak kat kedai makan...

1.00pm,

da abes cuci moto(berkilat bhaii)...aku ajak ar emi ngan epin lepak umah aku jap sbb nak tunjukkan video yg aku da wat tuhh...smentare tuh emi lap2 ar gitar yg mahal die tuh...ceh..maklom ar..ade gitar letak kat umah aku...ishh...

3.00pm,

lame gak ar lepak...wat biseng kat umah aku...semak btoi dyrang nieh..hehehe...aku pown amek ar kesempatan yg ade untk ym ngan sygss aku...haha..tp skejap jehh...sbab tetiba wan plak call..die ckp da ade kat bustop...so..emi ngan epin pergila ke tempat tersebut...

3.45pm,

dyorang da balek dri umah aku...apa lagii..perut sudah berkeroncong lagu 'bunkface'..aku pown menjalankan tanggungjawab aku sebagai manusia untuk makan nasi dgn berlaukkan ikan bawal masak sambal...hmmm....da lapa kan..smue sodapp...lpas mkan...aku grak bustop..lepak ngan diorang!!

4.30pm,

da lame gak ar kiteorang lepak kat bustop tuhh..smpai mate pown da berair kepedihan sbb habuk masok mata la katekan..aku ajak ar emi,wan,epin grak taman midah(umh syamil)..

4.45pm,

da smpai sane..kiteorang lepak arr...tp cume raja jeh takde lagi..ishh...lembab btoi die nie...da bosan borak2..kiteorg pown men ar kat tmn permainan berdekatan umh syamil tuhh...haha...jiwa rocker...tp dlm msih budak2 lagi...gaga...

*sebenarnye kiteorang men jongkang jongkit+gayut2 jehh...x dela smpai nak men gelongsor tuhhh...heee..malu kooowwtt(dlm hati nak)..kih3....

5.15pm,

tgh syok2 men kt tmn permainan tuhh...raja call suroh dtg bustop...huhh...terpakselah pergi kesane untuk memenuhi permintaannya!!

5.30pm,

smpai bustop...lepak ngan raja...kutok2 die...bahan2 die..smue ar da wat kat die...haha...naseb baek die bersaba...tp aku x join ar diorang sakat2 raja...sebab aku tau..aku nie member yg baekk!!hahaha...

6.00pm,

balek umah...hmm..ari ney balek awal...sbb rase cm penat sesangat...so..smpat gak ar baring dia atas tilam yg empok tuhh...siket lagi nak tertido...tp naseb baek aku teringat nak amek mak aku...terbatal laa hasrat untuk tidoo...hmm...

6.30pm,

da lepas mandi...pastuh nak tgk sape yg msg dlm phone aku...tetibe hp terpadam..dan x boleyh on!!argghhh...fuck...celaka btol ar...rase cm nak cmpak2 jeh phone aku tuhh..aku pown biar kan ar phone aku tuh kat umah...then tros jempot mak aku..

CERITA YG AGAK PANAS HATI SIKIT...

6.45pm,

aku dgn bengang2 nye kuar ar..on the way nak jempot mak aku tuh..ade roadblock plak...perghhh...aku nak patah balek da x boleyhh...sbb roadblock tuh lps traffic light...so..aku tros kan jela perjalanan aku...naseb baek ade lesen+roadtax...selamat ar jugak(aku rase)...tp..tetibe plak pak cek polis tuh pegi tahan aku...menyinge jehh...aku pown x paham...apsal la diorang nie tahan aku...??padahal aku nie da ade lesen...rupa-rupanya diorang ingat moto aku tuh 'moto salin'..ekeleyh..diorang ingat aku nieh sengkek sangat keh smpai nak pakai
'moto salin' nie...ishh3...aku pown redha jela..aku berhentilah kat tepi jalan tersebut...cm biase arhh...kalo polis da tahan kite...first mesti die mntak i.c,lesen,roadtax...aku pown bagi laa...huhh..dlm ati aku berkate kate 'diorang nie bodo keh ape??...moto aku yg original nieh die kate 'moto salin'...hmmm...dlm 20 minit gak ar aku tggu kat tepi jalan tuh cm penjenayah..perrghh...malu kowt..smue ingat aku wat salah...haiyaa...pak cek polis tuh pown bukak ar enjin moto aku...then die call j.p.j nak tnye pasal no pendaftaran moto aku..aduhhaii...lmbat la pulakk aku nak angkat mak aku cmnie...fuhhh...aku pown tggu smpai diorang psang balek enjin aku yg diorang da bukak td...pastuh boleyh pulak pak cek polis tu kate cmni..'adek..moto adek nie sebenarnye x de pape pown..kami hanye nak tau jeh yg moto nie 'moto salin' ke takk...'mcm tu jeh die ckp...panas hati aku..aku rase cm nak ludah2+maki hamun+mencarut jeh depan polis tuhh...cume x berani jehh..haha..yela..pikir2 balek tuh da mmg keje diorang...so..biarkan ajelaa...nseb baek dpt jempot mak aku tepat pada masanya!!alhamdullilah...

*moto salin-moto yg da ditukar enjinya tanpa kelulusan jpj..

8.00pm,

smpi umah dgn selamat..huuhh..polis2..ape laa...kakak aku balek...aku pown kawtim ar ngan kakak aku tuh..naseb baek ar mood die baek ari nie..aku ckp ar yg phone aku rosak...tetibe plak die bg aku rm200.00 suroh beli phone baru...fulammakk...sbelom die tuka fikiran baek aku angkat jeh duit tuh...thanksss...

8.30pm,

bergegas ke tesco untuk membeli hp yg murah2...jnji dpt msg org pown jadilaaa...terutamenye msg ehem ehem..hehe..

8.45pm,

smpai tesco..teros g kdai hp...tnye die hp ape yg patot aku beli...so..aku x pilih ar hp yg mahal2...sebab aku tau Raya Haji lagi dua ari..msti ar kakak aku nak balek baki duit tuh nak belanje dapor...hmm...x pela...nnti aku keje..kalo ade rezeki aku nak bli phone yg baeeekk punye!!heehee...

9.00pm,

on the way balek...jumpe syamil kat kedai makan..lepak jap ngan die...pastuh aku balek kakak aku pesan suroh beli burger...hmm...lame gak ar tggu brother tuh wat burger..aku rase kalo bancuh teh tuh da boleyh minum dua kali daaa...haisshh..saba2...

9.30pm,

smpai umah..mkan japp...pastuh teros menghadap laptop sbb nak upload video kat youtube..geng2 publikdestruktion plak da menyalak suruh upload cepat siket..haa..cmnie ar manusie x menyaba nyaba
nmenye...

10.00pm,

smentare nak tggu upload video complete..aku pown on9 myspace..hehe...cm biase laa...dia on9..apa laga...layan la die...kali nieh lame siket...puas ar gakk manja2 ngan dia...hehehe...on ym..borak2 ngan samira,raja,epin...

12.00am,

still on9...video da dmasokkan ke dalam youtube..lega rasenya!!nak tgk video tuhh???haahaaa..


1.30am,

still on9 lagi..borak2 ngan si dia..pastuh ym ngan fika...then da lame siket...si dia da nak tido...so aku pown rase cm ngantok ar gakk...off myspace and off ym...teros aku bercerita kat blog nieh...aku amek mase 2 jam ar gak nak update blog niehh...smpai penat jari aku nie nak menaip..

3.21am,

jam menunjukkan tepat 3.21am..aku pown da mula rase cm mamai...tp perut mseh berkeroncong nak makan..hmm..nmpak nye lpas nie pekene maggi jela yeaa...hahaha..okaylaa..smpi disini saje perjalanan hidup utk ari nieeeyyy....byep!