BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

24 December 2009

22jam Dalam 2 Cerita...

fuyooo....akhirnyee...aku da cipte rekod negare dengan kerje 22jam...haha memang x caye kann...??tapi itulah hakikatnya...aku da dftar nama dekat Malaysia Book Of Records tadi sebagai pekerja yg bekerja 22jam tanpa tidur...insyaallah...esk kat surat khabar Kosmo! akan disiarkan berite tentang tuhh...hehe...

Ceritera Pertama:-
23December2009

8.30pagi aku dah dikejutkan dengan suara sumbang seorang makhluk tuhan niehh...die call aku "weh...arinie smue keje shift malam tau..."...aku dgn mamai2 nye berkate "ye kehh??manager x ckp pownn...kejap aku call manager tuhh..."...lepas da call manager die kate suroh keje pagi plak...heisshhh..aku keje jelahh...boleyh balik kol 7mlm...sesampai di tempat kerje...alhamdullilah...customer x rmai...epin pown ade...borak2 ar ngan die...share2 gossip...ahakzzz!!!haaa...kiteorang rehat smpai tiga kali sebab manager kan x dehh...so...kiteorang ar manager...haha...bukan ade org tau pownn...

pabila 6.00ptg menjelma...aku pown rase cm serbe salah sebab bdak promoter laen da ckp brang nak pindah...so kene overnight kat ******* lahh...aduhhh, cmne lah niee(hatiku berbisik)...aku call lah supplier aku org yg bertanggungjawab bayar gaji aku...die boleyh plak kate kene alih barang2...da siap baru balekkk...ishh...die x tau keh aku nie kerje dripade 10.00pagi td...haiyaaa...li mu kau choa(hatiku mencarut)...tp naseb baek die kate nak tambah gaji aku kalo aku kerje malam...pergghhh...masyukk ar bebb...aku pown menerime lah tawaran tuu dgn rela hati walaupun terpaksee...kol 7.00mlm aku balek japp...makan, mandi and wat ape yg patot, kol 8.00mlm masok keje balek...kemas2 barang start kol 11.00mlm...so...terpakselah mempromote barang dulu sebelum aktiviti tersebut di mulekan..

lebeyh kurang kol 11.00mlm...customer da rmai yg baransur pulang...epin pown terpakse balek kerane masalah yg x dpt dielakkan...tinggallah aku, suhaimi, ngan wan...aktiviti pown dimulakan...kemas laa barang masing2 then alihkan kt tempat baru...

Bersambung......

Ceritera Kedua:-
24December2009

1.00pagi...Kemas punye kemas tetibe perut terase lapar la pulokk!!aku, wan, ngan suhaimi pown bergegas lah kejap ke kedai mamak yg berhampiran...da smpai kedai tuhh..apa laga...order la ape yg sedap untuk dimasokkan kedalam perut niee...da settle makan..kiteorang pown kembali ke tempat yg sepatutnye...sambunglah kemas...mata smue da merah2...aku rase cm nak balek jehh time tuhh...tp naseb baek keje belom siap...ishh...kol 3.00pagi...keje aku da siap...tp si suhaimi punye keje belom siap lagi...aku ngan wan dtg lah membantu die...lame gak ar nak susun brg2 die tuhh...smpai kan nak tertido gak ar...7.00pagi...kerje suhaimi x siap2 lagi...perghhh....ngantok kowtt..nie kalo ade bantal+tilam depan mata nie, confirm tidur x bangon2...heee....stelah bertungkus lumus menyiapkan kerje suhaimi....8.00pagi baru lah kiteorang balekk...sebelom nak balik..terjumpe plak manager yg sudah puas bercuti selame 3 hari tuu...borak2 jap ngan die then aku, wan, suhaimi bincang ar pasal plan yg kiteorang selepas niehh...sebab td manager tuu da ckp suroh masok kol 8mlm...kiteorang pown sukelahh...hehe...smpai2 umah jehh...aku pown teros tido tanpe sedarkan diri...pastuh wan plak call "weh tggu kat bustop kol 1.00ptg tau..."...

jam 1.00ptg berdetik...suhaimi dtg umah aku sebab nak tgk and lap gitar die tuuu...lebeyh kurang kol 1.30ptg baru aku gerak bustop...haaa...nak tau plan ape yg kiteorang nak wat td???sebenarnye kitorang nak pegi One Utama..mau usha2 kedai musik...sampai sane jalan2, cuci mata, try baju, dan bnyak lagi lahh...tp kejap jehh...sbb aku da x larat ouu nak jalan...mata pown da x larat niee...dpt tido 4 jam jee...dlm kol 4.30ptg aku, suhaimi, wan balek then lepak c.c jap...sempat ar gak aku tgk cite BandSlam...pergghhh...cite best gile arrhh..pasal sorang budak nieh nak wat band...haaa...dah2...siket2 jehh...nak tau tgk sendiri...haha...kol 6.30ptg aku smpai umah...makan, mandi pastuh sempat ar tido dlm 20minit cmtuu...huhhh...sedar2 jehh dah pukol 7.45mlm...aku pown pegi ar kejee...kol 10.00 baru balekk..time balek keje plak, wan ajak lepak downtown...tp aku berkeras tak mau pegi...sebab aku nak online...sehari beb x layan si dia...rindu gilee doeee...kol 11.00mlm aku online...tp die x on...uissshhh...aku pown baru dapat tau, yg result pmr kuar ari khamis(esk)...aku pown cmmnt ar si dia walaupun dia off sebb nak bg semangat kat dia...dekat sejam jgak ar tggu...ttibe dia on ym...hehe...yess!!dia on...borak2 mcm org da 20tahun x jumpe...hehe...rinduuuu bangat ouuhh...tuh yg jadi cmtuuu...pastu aku mintak pixca dia...banyak betoi dia bagi...thanks sayang!!da pukol 1.46pagi...aku pown nak off segale gale nyee...nak tido puas2 sebab esk masok keje kol 1.00ptg...yeeaahhh...boleyh bangon lambat....okaylahhh....chow!