BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

01 January 2010

Menjelang Tahun Baru, Berakhir Tahun Lama

yeaaaaahhhaaaaaa....Tahun Baru Menjelang...2010...tapi cuak gak doee tahun 2010 niee..sbb aku terpakse menjalani beberape exam yg besar...terutamenye SPM!ishhhh....sebenarnyee, sedih gak ouh tinggalkan tahun 2009 niee...banyak pengalaman pahit dan manis yg aku tempuhi...ade sedih, ade gembira...dan macam2 lagi arr..tahun 2009 aku dah banyak wat bende2 yg agak bodoh...dan kebanyakannye memang hari2 aku wat keje yg bodoh...nyesal...sedih ar aku kenangkan balik tahun 2009 niee..okay arr..aku citekan siket bende yg aku wat sepanjang tahun lepas...aku cite nie bukan nak bangge2..cume nak insaf atas kesilapan aku sendiri...

2009...aku da start malas nak wat homework sebab mase tuh kan form 4 lagi...so...watpe nak belaja betol2 kan???cikgu2 asyik marah kan aku jehh..terutame cikgu bm and cikgu biology...time blaja plak aku tak tumpukan perhatian...kekadang tido laa...ponteng kelas laa...kacau org laaa...padehall..aku nie tak sedar yg aku klas SC...ish3...apelaa aku niee kann...time angkat report card plakk..cikgu banyak complain pasal aku...mak aku pown da bising2...hmmm...tp...aku still x sedar2 pasal result tuhh...tak tau ar ape nak jd kann??keputusan aku pown da banyak sgt merosot...terutamenye subjek addmath...markah yg paling tinggi aku penah cpai pown "0"..haha...adelah satu mase tuhh...aku x tau nak wat peh time exam addmath...aku salin ar balik soalan tuu...nak bg penuhkan kertas jawapan lah katekaann..last2..cikgu memekak..aku hanye mampu pekakkan telinge jelahh...hehe...sorry yeaa teacher...haaa...tahun nie jugak...aku banyak wat masalah disiplin ouhh...dtg lambat, rambot panjang smpai cikgu sendiri yg potong rambut aku...banyak lgi lahh...malas jehh nak list kan...huhhh....masalah betoll...2009, tahun yg paling banyak aku ponteng sekolahh, serong sekolah...and sampai surat amaran pertame pown di post ke rumah...naseb baek tak kantoi...kalo x..pergghhh...mmg bising ar parents aku tuhh...haaa...keje yg paling gilee, last day skolah...yg aku ingat ar ehh...panjat pagar sekolahh...haiyaaa..time tuhh ar paling aku x leyh lupe ouhh...lgpown aku bukan saje2 nak panjat pagar tuhh haa...terdesakk, sebab nak balik awal...cikgu plak x bagi balek umah lepas dah anta buku teks...kene stay sampai kol 2ptg...gilelah...da la bosan x ley wat bising sebab dak2 angkat spm kat dewan...aku ngan member2 pown teroslaa wat tindakan nekad tuhh...fuhhh...banyak betol laa bende yg aku wat sepanjang tahun 2009...dan aku akan pastikan bende nie x kan berlaku lagi menjelang 2010...sumpahh...aku nak blaja betol2...

masih didalam tahun 2009...pengalaman paling best dan mmg x kan aku lalui lepas nielah aku rasee...antaranye...aku dapat kawan2 baru...dapat wat band...dah start jamming...dripade tak tahu men instrument...sekarang nie...kire boleyh ar gak men...aku harap persahabatan niee kekal ar smpai bile2 ehh geng!selain tuhh...dpat motor baruu...dan dpt gf baru, setelah berkurun lama aku single..akhirnye record itu telah dipecah kan oleh intan naqiyyah...haahaa...tu jelah kowt yg aku rase best tahun 2009...sperti yg aku ckp td...tahun 2009 merupekan tahun yg paling terok bg aku...harapan aku...lepas korang da bace blog nie...mungkin korang akan cakap aku nieh terok kan??hmmm...aku x kesah korang nak ckp apee...tp...jgn ar smpai tak nak kawan ngan aku ehh...sebab aku da nyesal ar dgn perbuatan aku...and first time aku wat pengakuan pasal kesilapan aku niee...huhhhhhhhhh....sesal dahulu pendapatan...sesal kemudian tiada gunenye!haa...betol kee??aku men taram jeh niee...hehe...

Memasuki Era 2010...ape azam aku ekk??

1)aku nak cukopkan solat lime waktu...maybe rmai member aku lepas bace azam yg first nieh akan ckp "ekeleyhh...semayang jumaat pown x pegi...x payah laa"cehh...bukan x pegi ehh...jarang pegi jee...ehehe..so...aku akan try pegi yeaaa!!

2)nak study smart...mau dapat straight A's...nak spm kann..dgr ckp cikgu...tumpukan perhatian...x mau ponteng/serong atau yg sewaktu dgnnye lagi...insaf beb... :(

3)nak belaja jd org yg setia kepade seseorang...

4)nak berjimat cermat...tak mau boros2 kalau nak beli satu bende tuhh...

5)nak kurangkan mencarut...

6)nak kurangkan menghadap laptop tiap2 hari...terutamenye online myspace...

7)nak kurangkan berjalan...lepak2 ngan member...pegi c.c and jamming!(kalau boleyh)..haha

8)nak berhenti *************....(hanye aku and the geng jeh yg tahu)

9)hormat and dengar nasihat parents!

10)nak kurangkan masalah disiplin and selalu dtg awal ke sekolah...senang2 aku nak jd budak nerd ar...haha...senang cite...cikgu pown x selalu marah aku kann....

tujelah kowt azam aku sempena tahun 2010 niee...aku harap yg lepas biar kan lahh lepas...buang yg kerohh...ambil yg jernih...haha...pandai pulak aku berperibahasa kann...maklomlahh...x saba nak belaja bm...gaga...

p/s: aku tak sabar nak jd senior smk seri mulia batch 2010...haha...boleyh ar aku buli2 dak junior...jgn marehh!!

okaylahh...aku rase da cukop lah tuhh untuk tahun 2010 niee...so, cm biase...penutup kate...byee!haha :)