BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

12 February 2010

I Write Sins Not Tragedies!

fuhhh...title yg agak selenge!haha...tapi hantam jelahh...dah tak tau nak wat title apee...okay2...aku tulis blog hari niee bukan nak cite pasal title, tapi nak cite pasal tragedi tragedi yg berlaku dlm beberapa hari niehh..antara kejadian yg berlaku adalah beberapa accident yg berpunca daripada Kamal(Ganja)...

Kesian plak tgk diee...lepas satu kejadian yg menimpa die...ade timbul plak satu lagi kejadian...cerite nye bermula pada hari Rabu (10 Feb)...mase aktiviti koko kamal nie mintak ar pinjam moto sebab minyak moto die abes...die kate nak pegi isi minyak...mula mula die mintak pinjam moto aku, kebetulan time tuh plak minyak moItalicto aku ngam ngam jehh nak balik umah...so, aku tak bg lahh...die pown pinjam laa moto LC syamil yg korok tuhh...aku tahu dahh..hati syamil berat gile nak bg kunci moto die kat kamal...takot jadi pape kan...tak sampai 10 minit die bwk motor syamil, akhirnye kamal terlibat dlm satu kemalangan...terok jugak arr...tp, kamal tak dehh pape..moto syamil arh terok...kol 4.00pm, cm biase lahh...semua budak keluar skolah...pastuh, Alan dtg dpan skolah untuk memberi informasi yg mengejutkan kepada syamil...pada mulenye aku ingat kan Alan niehh nak game sebab muke die cm nak tergelak jee...rupa rupanye smpai ke tempat kejadian mmg betul LC syamil dah terbarai...bapak arhh sedih doee tgk motor syamil cmtuhh...haha...padahal bukan motor aku...perghh, nie kalo td aku bg kamal pinjam moto aku confirm menangis jugak aku kat situ ouhhh...tp, naseb baek motor syamil yg menjadi mangse...alhamdullilah...kih3...aku rase kamal dah berabis dalam RM2000 kowt sebab nak bayar ganti rugi motor syamil and nak bayar kereta yg die langgar tuhh...huhhh...aku hanye mampu ucapkan kepada kamal dan syamil "KESIANNN!"...haha...okay habis...

Keesokan harinye...Khamis (11 Feb), ade jugak kejadian yg melibatkan kamal...sudah jatuh ditimpa tangga...selenge jee...cmnie, time balik koko...epin follow ar belakang motor kamal...pastuh, smpai kat satu tempat niee...tah macam mane kamal TERbrek atau SENGAJA brek aku pown tak tau laa...tetibe epin terlanggar kaki kamal kowt...dan disitulaa berlakunyee satu kemalangan yg melibatkan epin dan adiknyaa...fuhhh...kejadian tuhh serious berlaku depan mata aku...kesian doee epin, terbarai gak arr motor diee...kaki epin pown cederaa gak...ish3...cmne laa korang niee bwk moto??aku yg rempit niehh pown tak penah jatuhh..korang yg bodo bodo niehh bolee jatuhh...haha...tak delahh...i hate mat rempit...!haaa...kamal lagi yg kene bayar ganti rugi...aku rase adelahh kowt dlm RM500...perghhh, mencanak arr ko kamal nak cari duit...lepas satu, satu...lepas accident tuhh, diorang hanta ar moto epin kat workshop yg berdekatan...betol kan siket siket supaya moto tuh boleyh berjalan...lepas dah settle smue...kamal pergi arr umah epin mau settle sama bapak epin plakk...hmmm...dah habis kowt smpai situ...kata kata akhir untuk aku kepada mereka mereka yg accident... "Ingatlah Orang Yang Tersayang"...pokai arr kamal lepas niehh...habiss..!

Hari Ini, Jumaat (12 Feb)...tak banyak bende yg berlaku...tak deh accident, tak deh pape yg terjadi...mungkin harinie kan hari jumaat...hari yg paling diberkati...hmmm...balik skolahh...lepak lepak jup...onlinee...maen futsal...tu jelaaa...bosan bosan...! malam plak, online jee kowt smpai mata nie lebam!! konklusi pada bulan Februari niee adalahh...jgn bawak motor laju laju dan nak market market jd rossi plak!!hentikan publisiti anda untuk market yeaa...dan dan dan...aku nak namakan bulan nieh sebagai TRAGEDY FEBRUARY!renung renung kan dan selamat beramal...gong xi fa chai and happy valentine's day...!hohoho...

P/S : Kepada motor motor yg accident dan tengah berada di hospital tuhh...aku rase sgt sgt sgt simpati...kerana lepas niee, pemilik pemilik motor korang akan berjalan kaki ke mana mana sahaja...Epin and Syamil...korang nak tumpang motor aku keh?? Tak dapat ar JACK!!bhahaha...tp kalo nak tumpang jugak, bayar ar duit minyak yeaaa!!! tata..~~