BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

29 April 2010

Kejohanan Balapan Dan Padang !

Pelik tak nama kejohanan tuhh?? biase nama Kejohanan Sukan jee kann...tp tah macam mane tah, tahun nih skolah aku tukar nama lakk...bajet nak rare jee kan..hee...okay okay...hari nihh merupakan hari sukan kali yg ke-7 utk smk seri mulia...pepagi aku bangun awal, sebab takut terlmbat lakk nak pegy stadium tuhh...buat pertama kali nyaa setelah 5 tahun aku sekolahh kat situ, aku masok kawad kaki...so, kenelah pkai baju Kadet Remaja Sekolah yg seakan akan baju RELA tuhh...haihhh...segan dowhh pkai baju tuhh...smpai stadium, budak budak KRS dah berkumpul...pakai accessories ape yg patut, then smua pelajar dibenarkan masok ke stadium...dah masok stadium tuhh, semua pelajar yg terlibat dgn acara kawad kaki turun ke track...acara tuhh bermula pada pukol 8.00am setelah pengetua dan lain lain smpai....kawad lahh mcm org bangang kat track tuhh...dah abes smuee, acara 100meter pun dimulakan...PENGGG! haa pistol berbunyi menandakan acara tersebut telah pun bermula...semua pelajar terjerit jerit utk memberikan semangat utk para peserta...lepas acara tuh abes, acara 400meter dan diikuti acara 200meter dimulakan...lepas tuhh rehat...haihhh, terliur gak arr tgk budak budak nihh makan...nak jee aku join skali...tp, taley arr doee sebab lepas nihh aku kene lari...hurmmm...lepas rehat, acara 4x400meter...warghhh...acara aku tuhh...sumpah goyang gile time tuhh...mane taknyee, pencabar pencabar pun gempak gempak jehh...lepas cikgu dahh bagi siket taklimat pasal acara tuhh, smua peserta diminta bersedia...sekali lagi, bunyi pistol menggegarkan stadium...setelah tige org team aku lari dgn penuh semangat, akhirnya batton tuhh pun smpai ke tgn aku...time tuhh aku tak ingat ape dahh...lari jelahh kan...tak kan nak tunggu org plakk...heehee...smpai ke garisan penamat, yayy!! menang !! perghh, mcm nak pitam siutt...tp relax jelahh kann...cover ar siket!! duduk duduk jup...pastuhh rase nak pitam tuhh pun dahh semakin berkurangan...hmmm, setelah smua acara habis...mcm biaselahh...Rumah Sukan mane yg hero pun diumumkan...Rumah Hijau juara pada tahun nihh, kedua Rumah Merah, ketiga dan keempat Rumah Biru dan Rumah Kuning...haihhh, sikit je lagi lahh Rumah Merah nak menang...tp dah tade rezeki kan...nak wat cmne...tapelahh, janji tak last lagi tahun nihh...alhamdullilah...tp, sedih arr doee...tahun nihh tahun last aku jejak stadium tuhh...tahun depan terpakselahh budak budak junior yg berjuang !! abang abang nak relax kat rumah plakk goyang kaki! hehehe...kejohanan tuhh pun tamat pada jam 12.30pm...balikk, lepak ar komersial jupp...borak borak pasal ape yg dah berlaku kat stadium td...setelahh penat berborak, aku pun balik lahh ke rumah...smpai umahh, makan then teros tido smpai kol 7.00pm...huhh, gentle penat dohh! TAMMAT~