BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

09 April 2010

Merentas Desa Belantara !

Yaayaa...title arinee berkenaan dgn aktiviti yg aku telah lalui arinie...hurmm, hari niee merupakan hari merentas desa utk sekolaa aku...tahun nie merentas desa diadakan agak lmbat sikit ouhh...sukan sekolahh pun maybe lmbat gak...tp tapelaa biar lmbat asalkan selamat...haaa, teros masuk ke cerita yg aku ingin smpaikan ni laa ehh...pepagi, aku bangon dgn bersemangat...yeaah...tatao plakk ouhh, apasal laa riney aku semangat sgt...siap sarapan lagi tuu...ahaha...tapenah penah aku sarapan pagi...tetiba plak tebiat aku dtg mao sarapan daa...yelaa, mao isi perut lah katekan...lpas sarapan, teros pegi sekola..smua pelajar pkai pakaian lengkap baju dan seluar sukan sekolaa...pastuhh, beratur, masok kelas bla bla bla...hari niee tak belaja sgt kot...belaja satu subject jeaa...kol 9.30am dah rehat...kantin penuh sial..nak beli makanan pun taley...mane tak nyee, smua tingkatan rehat pada waktu yg sama...abes rehat kol 10.00am...smua pelajar diarahkan kea tapak perhimpunan utk berkumpul...acara memanaskan badan pun bermula... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8...huhhh...berpeluhh peluh...padahal, belum start merentas desa lagi nihh...pelajar dilepaskan mengikut tingkatan...bermula dgn pelajar tingkatan 1 dan 2...then 3...pastuh yg terakhir 4 dan 5...warghh...semua pelajar bersemangat sungguh...ponn ponn!! bunyi yg dilepaskan oleh pengetua sekolah..smua pelajar tingkatan 4 dan 5 berlari mcm nak lari sekolahh...2km kemudian semua suda pancit...aku tetap meneruskan perjuangan sebagai anak jati rumah merah...hahaha...bapak bajet sial...kih3...smpai sekolah, dgn muka yg letih...mcm nak mampos aku lari dowh...nak jatuh gak arr jantung aku nihh...naseb baek tak mati kat tepi jalan tuhh...ish3...apebilaa smua pelajar dah smpai ke sekolah balik..acara penyampaian hadiah pun diadakan...rumah biru merupakan rumah sukan yg dinobatkan sebagai pemenang utk larian pada hari nihh..tapi bukan nak cite ape laa kan...rumahh merah no 2 woo!! bangge aku jadi anak malaysia...hehe...relax relax..tgk arr time sukan betol betol...memang rumah merah arr juaraa!!hohoho...dah settle smua, kol 12.30pm balik...smpai umahh..aku pun ape lagi...makan, mandi pastuhh teros tido...pergghh...penat bhai...smpai semayang jumaat pun ta pegy...lagi pun betis nie plakk sakit ouhh...sapelaa yg mao urut kan niee...? tido laa smpai kol 7.00pm... TAMMAT~~

akhir kata, Majulah Sukan Untuk Negara ! yeahh!