BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

17 May 2010

Sambutan Hari Guru 2010 !

Huhh...sedih betollahh...tahun terakhir doee sambut hari guru...tahun depan nak sambut hari ape lakk ekk...ouhhh...aku tao...sambut hari pekerja plak lahh...maklumlahh, tak sekolahh dah kan tahun depan...hik3...okay okay...aku rase sambutan hari guru pada tahun nihh agak berbeza sikit dgn tahun tahun yg lepas...tahun tahun sebelum nihh smua senior senior tak wat pape perubahan pun time hari guru ! tapi...tahun nihh, senior senior telah berjaya membuat satu perubahan yg mendadak utk memeriahkan hari guru ! warghhh...aku harap sgt smua cikgu ingat smpai bile bile persembahan Publik Destruktion td...walaupun tadelahh segempak mane kiteorang perform tadi...tapi tuhh pun dah memadai utk mengembirakan hati guru guru SMK Seri Mulia...

Pagi pagi, smua pelajar SMK Seri Mulia dikumpulkan kat tapak perhimpunan...aku ditugaskan utk menjaga P.A System...so, lepak lahh dlm bilik pengawas tuhh haa...acara dimulakan dgn bacaan doa, pastuh ucapan, pastuh nyanyian guru, pastuh persembahan sajak, pastuhh tah ape lagi tahh...aku tak ingat...event habis kul 9.30am...smua pelajar dibenarkan rehat selama 30minit...perghhh ! crowded sial kantin tuhhh...susah betol nak beli makanan...hmm...rehat habis kul 10.00am...then, acara sukaneka dan permainan anjuran PRS...smua guru terlibat dlm sukaneka tuhh...yg aku tak puas hati nihh, perancangan masa tak betol lahh...tah pape tah...terlalu bnyak sgt permainan smpai show kiteorang pun terpaksa ditangguhkan beberapa minit...hahh...yg pasal show tuhh jup g aku cite...hmm...bnyak betol lahh acara yg telah dianjurkan tuhh...yg aku ingat laa ehh...pertandingan memasak, pertandingan netball antara guru dan pelajar and bnyak lagi laa...aku pun sbnrnye tade kat tapak perhimpunan time tuhh...sebab aku busy ngan angkat barang itu ini...nak setting barang kat atas stage tuh smua...berpeluhh peluh bhaii...tapi nak wat cmne, redha jelahh...dah abes setting smua dlm kul 11.00am, aku, syamil, epin, suhaimi, wan pun bersiap siap lahhh...tukar baju smua...kul 12.30pm, smua pelajar naik ke dewan pulak dimana semua persembahan seperti karaoke, poco poco, sketsa pelajar, dan yg paling penting live band dijalankan...hehehe...nervous dahh start bergelora dah nihh...tp, aku cool jelahh...persembahan pertama, persembahan dripada band sekolah...tugas aku mcm biase lahh...men drum...suhaimi lakk men bass...hmm...tetap men lagu yg sama...walaupun lagu tuhh agak bosan...lepas persembahan tuhh habis, persembahan karaoke, sketsa dan bla bla bla...aku tak amik tao sgt...sebab aku ade kat backstage...fuhhh, nervous gila babi lahh doe...sumpah aku ckp...perbincangan band Publik Destruktion pun diadakan...yg terlibat...aku, suhaimi, syamil, epin, wan, raja...kiteorang baca doa sikit utk memulihkan rasa nervous yg dihadapi...pukol 1.30pm...haihh...sepatutnye, waktu cmni lahh kiteorang wat show...tp, disebabkan permainan tadi tulahhh...masa pun dahh lari...tunggu punye tunggu...jantung smua dup dap dup dap...ahahaha...mcm cibai jee...yg paling taley blahh wan arr...agak laju gak arr jantung diee...siap rasa lagi tuhh...kih3...tp, yg ketara jantung aku lahh kut...sungguh laju betol dup dap dup dap ! haha...ape cite pasal jantung lak nihh...dah dah...smbung cite ehh...akhirnya, nama kami pun dipanggil utk membuat persembahan...bergema satu dewan SMK Seri Mulia tuhh...warghhh..thanks kepada sesapa yg support kami yea...Publik Destruktion pun naik ke atas stage...smua pelajar terjerit jerit mcm beruk makyeh ! ahaha...lagu pertama yg didendangkan kami ialah Pertemuan...lepas lagu tuhh abes, ngam ngam lak kol 2.00pm...cikgu ckp, sesape yg nak balik, dah bolehh balikk dahh...tapi yg nak tgk lagi persembahan, boleh stay kat dewan tuhh...beberapa pelajar lelaki dah mula bangun...tp segelintir jelahh...tp, yg aku peliknya...pelajar perempuan cume sorang dua jehh yg berganjak keluar dewan tuhh...pelajar perempuan yg len stay jehh...hahaha...thanks again sbb support kiteorang...lagu kedua pun dimainkan...yg unik nye pasal lagu nihh...lagu nihh adelahh hasil ciptaan sendiri tao..no ciplak ciplak...lagu yg bertajuk Oh Guru...nyanyi punya nyanyi...akhirnya tamatlah persembahan kami...amin...alhamdullilah...smuanya berjalan lancar jee...turun stage, ade sessi pengambaran...haha..dah macam artis plakk ouhh...lepas tuhh, persembahan yg lain lain pun diteroskan...kul 2.30pm, smua persembahan habis...pelajar pun balik...turun kan drum ngan gitar yg ade kat atas stage tuhh pastuhh Publik Destruktion pun beransur pulang...bagi meraikan persembahan pertama kami tadi..kiteorang pun lepak lahh jup minum minum kat komersial...kol 3.30pm balikk...sampai umah jehh..aku pun teros arr tido smpai pukol 7.00pm...bapak penat doee...malam lakk...study biology ngan chemist...perghh...sok exam diteruskan seperti biasa...huhh..malasnyaa...okaylaa...aku chow dulu arr...sok maybe ade gambar time band Publik Destruktion wat persembahan...nnti aku post kan ehh kat blog nihh...akhir kata...Sokonglah Industri Musik Malaysia ! tata~