BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

24 June 2010

Seminar Motivasi dan Teknik Belajar

hmm...actually program nihh semalam dah start dahh...tapi disebabkan semalam aku terlalu busy...tak sempat lakk nak update blog ouhh...dgn tusyen laa, folio addmath laa, itulaa, inilaa, haishhh bnyak lahh...biaselaaa...hari rabu kan hari paling aku tak suka...huhh...okay, cite semalam laa ehh...bangun pepagi awal sikit daripada hari hari lainn sebab smangat nak pegy seminar tulaaa...fyi, seminar tuhh berlangsung dekat bangunan MARA berdekatan dgn Sogo laaa...10 org yg terpilih jea yg dapat pegy...transport sendiri lak tuhh...haishhh...duit tambang LRT pun kene Sdn. Bhd. doee...terok betol laa sekolahh aku nihh...dah laa guru pengiring pun takde...terpakselahh berdikari jup kann...sedihh betol...sekolah sekolah lain kire ade jugaklah guru pengiring...tapi kiteorang?? takde punn...cikgu kaunseling kiteorang pun datang sekejap jeaa kat seminar tuhh...menyayat hati kan?? hmmm...takpelahh...dah biase dahh berdikari nihh...so, takdelaa kesah sgt kut...masa hari rabu, pepagi dah hujan...adoyy...terpakselahh meredah hujan jup time nak otw ke sekolahh tuhh...dgn hati yg tenang dan langkah yg teratur tanpa menaiki motor aku pun smpai sekolahh pada jam lebih kurang 7.15am kut...smpai skolahh, sarapan jup...pastuh kumpul org yg nak pegy seminar tuhh, then kami pun bergerak lahh ke station LRT Bandar Tun Razak...perghh...bukan maen ramai lagi doee kat LRT tuhh...seolahh olahh aku nihh dah bekerja lakk ! hahaha...org kat dlm LRT tuhh usha panas jea kat kiteorang sebab diorang ingat kiteorang nih serong sekolahh...ish3...terok kann?? kiteorang niat yg baik nak belaja, tp diorang macam tak puas hati jeaa...jealous arr tuhh dah tadapat sekolah lagi kan kan?? hahahaha...smpai station LRT Bandaraya, kiteorang pun turun dan teros bergegas ke bangunan MARA tuhh...smpai sane...lepak lepak jup, pastuh daftar....tempat seminar tuhh bukan maen tinggi lagi doe...tingkat 24 ! fuhhhh...tak gayat langsung...best best ! mwahaha...masok dewan, kul 9.30am start motivasi dan seterusnya teknik belaja...bla bla bla...jam menunjukkan pukol 4.00pm...whoaaa! balik balik ! yayy...excited lebih kan?? haha...balik tuhh, tade ape yg perlu diceritakan kut...smpai umah dlm kul 5.00pm...teros siap siap, kul 5.15pm main futsal ! kul 7.00pm baru balikk...penat siottt...kul 8.45pm lakk pegy tusyenn..balik tusyen dlm kul 11.00pm cmtuhh...sesampainya dirumahh, melepaskan rindu jap...then , aku pun dibuai mimpi...

KRINNNGGGG!! keesokan harinya...hari niee laa tuhh ! haha

jam menunjukkan pukol 6.40am...bangun, memandi, siap siap then aku pun teroslahh bergerak keaa sekolahh pada jam 7.00am...hari niee gerak awal sikit...nasib baik hari nihh tak hujan doee...kalo tak, terpakselaa meredah hujan belantara lagi...hmm...smpai skolahh dlm kul 7.10am...sarapan then kul 7.40am buat hari yg terakhirnya, kiteorang pergi ke seminar tuhh...so, kiteorang gerak laa ke LRT tuhh...hari nihh cikgu bg duit tambang ! yayyy!! hahaha...suka jea kann?? bolee laa saving sikit ouhh...kalo tambang LRT tuhh setakat 5,6 posen aku tak kesah laaa...nihh dah smpai 3hengget lebihh daaa...kalo topup kan lagi bagus...betol tak ?? naseb baek korang kate betol...haaa, smpai kat MARA tuhh dlm kul 8.15am...daftar then teros naik ke tingkat yg paling atas tuhh...bak kata operator kat lift MARA tuhh ' Aras 24, naaik ke atas ' ahahaha...masok air jeaa dgr operator tuhh cakap...hik3...faham tak ape yg aku telah smpai kan tadi nihh?? kalo tafaham tak pelahh...forget it ! okeyhh...dahh keluar dari lift tuhh, mestilahh teros masok dewan kan, tak kan lahh nak turun tingkat bawah balik plak ouhh...korang nihh pun mcm tafaham faham jeaa ! heehee...motivasi start kul 9.00am then bla bla bla...kul 3.30pm, majlis penutup dan penyampaian sijil ! pastuh kul 4.00pm balik...yesss!!!time nilaa nak mengorat awek betol takk?? berpusu pusu awek meninggalkan dewan tuhh...tapi, aku takdelaa ngorat awek awek tuhh...aku nihh pun bukan hensem mane lahh...mesti korang nak kata ' sedar pun! ' yeaaa...memang aku dalama sedar dahh...haaa, lebih kurang dlm kul 4.45pm cmtuhh, aku pun smpai umahh...seperti routine semalam, maen futsal lahh ouhh...semangat world cup lahh katekan!! hahaha...kul 7.00pm balik...hmm, sekarang nilaaa baru aku rase relax jup...penat ouhh ! naseb baik folio addmath sudah siap...sok kene hantar ! okaylaaa, masa utk layan ruangansaya dan mukabuku ! hehh ! CHOW BEBEH ~

p/s : kiteorang = aku, ayie, kamal, syami, shiraz, asmaliza