BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

31 December 2010

2010 :'(

First of all aku nak ucapkan tahniahh kepada skuad bola sepak malaysia kerana telah menjulang Piala Suzuki..walaupun tah apee apee piala yg dijulang tuhh...tapi kire okaylaa dpat kalah kan endon kann..hmm..aku harap skuad bola sepak dpt mengulangi sejarah mcm zaman zaman allahyarham Mokhtar Dahari dulu...perghh memang terbaekk wokk..ouhh okay okayy, actually aku bukan nak cite pasal bolaa pun post kali nihh...aku nakk cite sket pasal tahun 2010...hmm, sedihh ouhh lagi sehari jee dahh nak masuk 2011..aku rase kalau bolehh taknakk tinggal kan tahun 2010 nihh..yelaa bnyakk kenangan pahit dan manis kott...sedih dan kekadang nak tergelakk pun adee kalau teringat kann zaman zaman 2010 nihh..ish3..tahun 2010 nihh laa baru aku tau yg duniaa nihh betol betol bermakna..wahh, serious..aku mulaa belajaa utk jadi seorang yg matang dan pandai berdikari..rupenyee bukan senang nak matang ni kann..aku pun tatau laa yg aku nihh dahh cukup matang kee belum..yelaa, kite tak nampak kan ape perubahan dlm diri kite sendiri..cumaa org jee yg nmpakk..ade sesapa bolehh tlg aku takk?? bgtau laa aku nihh dahh cukup matang kee belumm ouhh..kalau belum aku nak mempelajari lagi cara cara utk jd seseorang yg lebih perfect..haa perfect?? memang tak laa kan...nobody is perfect right?? hahaha..so, aku nak mintak maaf laa kat memember aku kalau kalau dalam tahun 2010 nihh aku adee wat salah...setiap manusia mesti ade melakukan kesalahan kann..aku adelaa salah seorang dripada manusia tuhh tahuu..so, kite belaja dripada kesilapan ehh ehh...hahh..jom kite borakk japp pasal kenangan pahit dan manis korang..mesti setiap org ade kenangan mereka yg tersendiri kann?? dlm post aku kali nihh, aku nak selitkann laa sikit kenangan kenangan aku melalui tahun 2010 nii okayy..tahun 2010 nihh bolehh dikatakan tahun yg paling best dan sedihh bagi aku..sebab nyaa, kalau yg best tuhh, haaa of course laa aku dapat seseorang perempuan yg betol betol faham aku dan smpai skg relationship kiteorang still kekal..harap sgt relationship nihh takkan putuss ehh walau mcm mane pun sebab aku syg dia sgt sgt lebihh daripada nyawa aku..ceywahh...jiwang laa pulaa...hahaha..ehh tapi betol tauu...takk tipu woo...org yg aku cite tuhh awekk aku laa kann, sapee lagi..haa, 2010 nihh laa merupakan kenangan manis aku dgn si dia..mula mulaa memang kiteorang member..time tuhh aku adee awekk lgi, alahh skg kire ex gf laa kan...dia pun ade bf...then lepas aku break dan tepat pada masanya dia pun break dgn bf dia..aku pun apa laga, memulakan langkah pertama laa ouhh...hahaha...bukan desperado okayy, tapi memang jodoh aku kot dpt jumpa perempuan yg betol betol perfect bg aku...haa, pastuhh kiteorang rapat dan selalu contact...then akhirnyaa kami bersama pada 29.1.2010...ituu bulann 1 punyaa kenangan maniss ehh..haha..bulan 2 punyaa kenangan maniss adelahh time aku first date dgn dia..dia ajak aku jogging kat tasikk titiwangsa...mula mula aku rasa mcm malas laa kann nak jogging jogging nihh...badan pun dahh ramping, nak kurus kann apee lagi ouhh..tapi, takpelahh aku pegy jugakk sbb excited nak jumpa dia punyaa pasal...hahaha..dan start daripada hari tulaa aku bahagia sgt sgt dgn dia...thankss sayang.. :) okayy, cukup smpai disitu yeaa cite pasal pertemuan kami..heehee..tahun 2010 nihh aku rase bnyak gak kott aku ceburi sesuatu...aku mulaa aktif dgn muzik...kalau cite pasal muzik nihh, instrument yg paling aku minat, memang drum laa ouhh...masa awal awal tahun 2010 memang aku agak blurr sgt sgt nak men drum...smpai laa satu masa aku ngan band aku jamming, dan kiteorang pun tiap tiap hari usaha jehh utk jd yg terbaik...haha...kenangan paling aku ingat...masa tuhh kiteorang memang takde bajet nak jamming...then time tuhh pulakk band aku ade cipte lagu baru..pertemuan tajuknyaa..aku pun ajak laa dak dak aku dtg umah aku dann buad studio sendiri...mane yg ade gitar tuhh pakai gitar laa kann...tapi drum pulak tade..hahaha..adoyy, aku pun tgk kat dapur umah aku pastuh amik kuali . ketok laa mcm org bangang..heyy, tapi ade bunyik jugak tauu..kelaka kann..dah laa..jgn arr gelak ouhh..segan laa saya mcm nihh..tp, kelaka mcm mane pun, memang kenangan tuhh paling aku ingt ouhh..lepas practice punya practice akhirnyaa band aku bolehh gak menn mcm band band yg lain..nak kate bgus tuhh tak laa..tapi okayy laa jugakk..kalau sebelum nihh masok studio mcm org bodoh tak tau pape, tapi berkat usaha dan minat kiteorang dlm muzik, dpt gak men dgn okayy...hmm, lepas kiteorang dahh bolehh jamming smua...masa tuhh angan angan kiteorang cuma nak perform kat stage skolahh sebab last year melalui zaman persekolahan kann..sape tak nak berbakti ouhh..kiteorang smpai snggup buad lagu utk cikgu, jalan kaki hujan hujan kee studio*masa tuhh takde moto lagi* , gadai masa dan duit kiteorang semata mata utk memenuhi angan angan kiteorang tuhh...alhamdullilah, rezeki menyebelahi kiteorang...dpt jugak perform masa hari guru kat skolahh tuhh...perghh, best gilee walaupun aku agak nervous sebelum nak perform tuhh...hahaha..lepas beberapa bulan berikutnya, ade pertandingan kugiran antara sekolah peringat negeri dianjur kann...cikgu suruh kiteorang mencuba nasib kat pertandingan tuh...kiteorang pun masokk laa...menang kalah, belakang cite laa kan...alhamdullilah lagi sekali, kami berjaya mendapat tempat ketiga..kiteorang tetap bersyukur sgt sgt sbb bukan senang nak dpt kejayaan macam tuhh...tgk, mula mula kiteorang memang tatau pape dlm muzik..tapi kalau korang usaha utk capai sesuatu tuhh dgn bersungguh sungguh, confirm korang akan dapat kejayaan yg korang mahukan ouhh..try laa kalau tak percaya...bg adik adik yg masih bersekolahh tuhh, ingat tau !! yg paling penting 3hb dahh masok sekolahh...haha..padan muka ! :P kah kah kah...hmm, disebalik kegembiraan 2010 nihh, ade gak kesedihan yg dilalui...terpaksee meninggalkan zaman persekolahan dan kawan kawan sekolahh..haihh..sedihnyaa, dah takdapat nak study group sesama, buad homework sesama, gelak mcm setan dlm kelas sesama...huhh, kan best kalau dpt ulang balik 2010 nihh kann..ehh ehh, tapi kan aku dah kata hari tuhh..tak nakk laa..nnti kene amik SPM lagi...ohh tidakkk..cukuplahh kesengsaraan tuhh okayy...now, memember skolahh aku smua dah buad haluan masing masing...ade yg keje tuhh keje laa..yg menganggur kat rumahh tuhh tetap menganggur dan yg nak ke PLKN tuhh mesti dah bersiap sedia nakk gerakk kann...ade yg dapat kat sabah serawak tuhh bestt arr korang dpt naik flight...mcm aku nihh PLKN pun takk dapat...so, keje jelaa jwab nyee...haahhh, bosannyaa hidupp...setiap yg datang, mesti akan pergi kann...mcm tulaa masa...skg nihh masa berlalu dgn pantas sgt..kejap jehh dah nak masuk tahun 2011...hahh, ape azam tahun baru korang haa?? kalau azam tahun 2010 korang tak tercapai lagi, ape kate korang try utk suksess kan pada tahun 2011..amecam?? suksess suksess! haha..kalau nak diikotkan cerita pasal kenangan nihh memang 3 tahun pun tak habis bercerita ouhh...haa, so aku rasa, kenangan kenangan 2010 yg paling aku taley lupaa aku dahh ceritakan td kann...yg lain lain tuhh ade actually...tapi, takkan nak cite smua plakk kann..penat kott menaip nihh haaa...tp tp tp, ade satu bende lagi yg aku nak share kat korang utk hari nihh..haa, korang tau takk, belum tentu org pandai tuh bolehh pandai dalam kehidupan diee dan belum tentu org bodoh tuhh bodoh dalam kehidupan diee..faham?? agak berbelit kann?? hahaha..meh laa aku terangkan sikit..okay, kite fikir logik laa kann...ape yg pernah aku nampak laa dlm kehidupan seharian aku nihh, biasanyaa budak budak pandai nihh susahh sgt nakk hidup ouhh..budak budak pandai yg aku maksudkan nihh, budak budak cemerlang dlm akademik skolahh laa..diorang nihh seolah olahh terlalu susah sgt nak berdikari dan ade diantara mereka yg susah sgt nak bergaul...aku pun tatau laa sebab apee kann..aku rase, maybe diorang nihh asyik belaja dan belaja 24jam dalam kehidupan diorang sehinggakan masa utk diorang bergaul dgn org pun dah takde...diorang nihh dahh mcm robot dahh aku tgk mengharapkan buku panduan...lepas jehh tamat zaman persekolahan, smua dahh tatau dahh nakk buad apee...haaa, time nihh laa diorang tatau cmne nakk mulakan kehidupan kann..hmm, kalau budak budak bodoh atau bahasa tak kasarnyee budak budak kurang pandai nihh biasanya memang senang nak hidup dan bergaul dgn org...sbb tulaa diorang ramai kawan...walaupun diorang nihh kurang pandai time zaman persekolahan, tapi tgk time habis zaman persekolahan..diorang pandai berdikari...tak mengharapkan parents ouhh..aku share nihh sebab ade seseorang yg cakap dgn aku pasal hal nihh..aku fikir fikir kan balik, betol jugakk...aku citee tuhh bukan laa aku suruh korang jadi bodoh...tapi pandai pandai laa berfikir utk hidup yee...pandai bergaul, pandai berdikari, barulaa seimbang betol takk..? alright laa..aku rase smpai disini jelaa post aku yg panjang berjelaa nihh ehh..pape pun, sempena tahun 2010 nihh, aku nk mintak maaf dgn smua org yg terasa dgn perangai aku yg agak kasar dan harap sgt korang tak amik hati k...2011 nnti kite mula kan buku nota dgn muka surat yg baru tau..buang yg keruh, ambil yg jernih ehh ehh..kata kata akhir, selamat tinggal tahun 2010 :'(