BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

04 January 2011

My Azam !

Warghhh, rupanyaa sedar tak sedar dah masok 2011 dahh kann..papehal haaaaaacummm! whopss sorry, haaappy new year lahh kawan...sorry laa geng baru skg aku nak wish..aku tau dahh agak terlambat nak wish kann..budak yg tak sekolahh pun dahh masokk sekolahh dahh...adoyy,busy doo nakk update blog...hmm, maklumlahh mesyuarat dgn PM ke hulur ke hilir...nak settle kan petempatan gorilla*suhaimi* punyaa pasal laa nihh..hahaha..hmm, okaylaa..aku rase memang dahh agak terlambat dahh kan nak wishh...tapi, nak berazam masih belum terlambat lagi kott..heehee...kalau di tahun tahun yg lepas aku rase cuma beberapa azam jehh yg aku capai...nak refresh balik tak ape azam aku 2010?? okayy, tak lama pun nak refresh...pinjam masa korang dlm 30minit ehh utk menghayati azam 2010 yg tah tercapai kee tak nihh kann..hahaha..bapak lama smpai setengah jam..hahh, antara azam 2010 aku ialahhh...jeng jeng jeng...

1)aku nak cukopkan solat lime waktu...maybe rmai member aku lepas bace azam yg first nieh akan ckp "ekeleyhh...semayang jumaat pown x pegi...x payah laa"cehh...bukan x pegi ehh...jarang pegi jee...ehehe..so...aku akan try pegi yeaaa!!

2)nak study smart...mau dapat straight A's...nak spm kann..dgr ckp cikgu...tumpukan perhatian...x mau ponteng/serong atau yg sewaktu dgnnye lagi...insaf beb... :(

3)nak belaja jd org yg setia kepade seseorang...

4)nak berjimat cermat...tak mau boros2 kalau nak beli satu bende tuhh...

5)nak kurangkan mencarut...

6)nak kurangkan menghadap laptop tiap2 hari...terutamenye online myspace...

7)nak kurangkan berjalan...lepak2 ngan member...pegi c.c and jamming!(kalau boleyh)..haha

8)nak berhenti smoke

9)hormat and dengar nasihat parents!

10)nak kurangkan masalah disiplin and selalu dtg awal ke sekolah...senang2 aku nak jd budak nerd ar...haha...senang cite...cikgu pown x selalu marah aku kann....

Dan antara komen komen yg aku nak kritik dkt diri aku sendiri nihh...hmmm, azam pertama...teetttt..hahaha...takdapat gak cukup 5waktu ouhh...tapi sekali sekala tuhh adelaa ouhh...heehee...yg kedua, haaa...study last minute gakk bro...2 bulan sebelum SPM baru nak serious..hmm, harap harap laa result aku memberangsangkan...then yg ketiga, hahaha..actually azam yg ketiga nihh utk ex gf aku dulu...tapi skg diee dahh berambus dripada hidup aku..so, aku takdapat laa nak laksanakan azam yg ketiga tuhh ehh..smua salah diee, bukan salah aku...hahahaha*gelak setan*...tp tp tp awek yg aku ade skg, gua setia dohh...syg die sgt sgt...taknak carik lenn dahh...heehee...keempat tuh, hmm nak kate berjimat sgt tuhh tak laa, boros sgt pun tak..kire suam suam kuku kot...seterusnya kelima, makin kuat mencarut adelaa ouhh..tp dgn memember arr..hahaha..mulut taleyy dikawal lahh derr...keenam, masa bulan 1 hingga bulan 6 memang aku taley lepaskan online online nihh...hari hari kene gak ngadap laptop sekurang kurang nyee sejam..haha..pastuh, lepas aku tersentak dripada satu ceramah addmath nihh, aku terus kurangkan online, banyakkan study...smue tuhh berlaku dlm bulan 7..tp, sumpah woo bukan senang nak berubah dgn secepat mungkin...amik masa gak siott..tahan jelaa waktu tuhh..haiyaa...okay, ketujuh pulak aku rase mcm makin banyak jehh aku lelepak kot..so yg ketujuh hancusss! bommmmmmm...kelapan, pasal merokok?? adoyy..nihh yg payah sikit nak cite nihh...secara jujurnyaa aku memang hipokrit...pengakuan nihh beb...masa sebelum SPM berhenti rokok, tapi lepas jehh tamat SPM, cigarette dgn aku dah mcm member pulakk..hahaha...aku tak terfikir lagi nak berhenti ouhh...maybe lepas smbung belaja nnti kot...insyaallah..sembilan, haa..hormat tuhh memang tak dinafikan laa ade...tapi, kekadang maybe aku nihh tak dgr nasihat diorang kot..diorang suruh aku study utk masa depan, aku tetap utk ngadap lappy nihh haa...tgk skg, aku nak ngadap lappy 24jam pun takpe sebab aku dah bebas dari penjara sekolahh..hahahaha...dan yg terakhir, kesepuluh...aku rase azam nihh paling susah gila aku nak buad..dtg lewat tuhh ade arr sekali dua...tapi tak selalu pun..hmm, nak jadi budak nerd, belaja dan terus belaja tuhh memang aku taleyy kott..aku tetap dgn perangai aku..gelak mcm setan dlm kelas, bahan org, kacau org...hahahaha...susah dohh nak jadi baik nihh rupenya..huhhhh...cukuplahh sedikit imbasan dan penyesalan aku sepanjang 2010 tuhh k...

Now, barulahh kite masuk ke topik sebenar kite utk post kali nihh .. sorry laa sebab utk imbasan 2010 jehh dahh mcm karangan dahh aku buad...maklumlahh rindu pula nak buad karangan ouhh..mwahahaha...dan tanpa membuang masa terimelah azam aku untuk tahun nihh...

1) Confirm confirm arr aku nak setia dgn Nurul Fatin Idayu aku smpai bile bile ouhh..relationship kiteorang pun dahh nak dekat setahun dahh bergelar sebagai suami isteri...whopss..silap, couple laa..hahaha..so, moral of the story jgn sesape kacau HARTA aku okay..I Lovee Lovee Youu Sayang

2) Hmm yg kedua aku nak amik lesen kereta dgn menggunakan gaji pertama aku..dlm bulan 2 maybe laa aku angkat kott...bosanlahh asyik naik moto jehh..ghahaha..

3) Harap sgt band aku dapat bergabung semula, sebab sekarang nihh kiteorang dah jarang jamming dan yg paling penting...ingat tau geng...hasrat kite utk masuk battle of the band..itu pun kalau korang seriouslahh..kalau tak aku carik band baru jehh..hahahahaha..takdelahh...gurau gurau..walau cm mane pun, kite tetap satu band...hidup Publikan Band ! yeahh...

4) Aku rasa mcm teringin pulak nak sambung belaja ke Matrikulasi...tapi tahlaa..ikot result laa..kalau taleyy blahh tuhh masok mane mane kolej pun bolehh..hahaha..azam yg nihh mcm agak mustahil pulakk ouhh...ye arr..time skolahh, aku dah laa malas belaja...tidoo jehh...homework pun bnyak tak buad...adoyyy...harap harap laa dpt result yg caiyokk caiyokk ouhh!

5) Aku nak beli DSLR sbb aku suka sgt features camera tuhh time record video and snap picture..mcm gempak jehh...aku pun nakk jugakk ouhh..aku tau pasal kegempakan DSLR nihh pun daripada rancangan Remaja kat tv3 tuhh..wahh, barulahh aku tau yg benda haram tuhh betol betol bermakna bukan sekadar market market jee okayy..hahaha..then, Iphone pun aku nakk...setelahh aku research, ceywahh...function gak Iphone nihh...cuma besar jelaa ouhh..hehehe...smua tunggu gaji laa ouhh..apa laga! harap harap laa aku tak boros nnti..hmm

6) Aku harap sebelum semua member member kelas aku sambung belaja, dapat arr kite buad reunion yee..nnti kite bincang time amik result SPM tau..jgn arr lepas amik result terus balikk..lepak dulu..share share result dulu..pastuhh bolehh bincang bile nak buad reunion yee kawan..bukan ape, nnti kalau smua dah buad haluan masing masing dah susah dahh ouhh...sape balik awal memang aku bom umah korang...hahahah...

haaa, aku rase itu jehh kot azam aku utk tahun nihh...aku akan usaha utk capai kan gak azam aku tahun nihh...malas laa nak list bebanyak..last last, hampehh jehh..hahaha..okaylaa...aku choww dulu lahh kawan..babai~ :)