BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

15 January 2011

Delivery :)

Hahaha..title post hari nihh memang best ouhh..pasal kerja laa citee diee..Kenny Rogers maa..heehee..mai bace mai bace..sape tak bace rugi ouhh..mwahaha..hmm, mcm nihh ceritanya, actually hari nihh kerja aku agak mencabar sikit ouh pada mulanya..yelaa, biasa aku dekat bahagian 'assembler' ..nak tau 'assembler' tuhh ape?? haa, kat Kenny Rogers, 'assembler' tuhh tempat paling digemari dan digilai oleh smua staff kat situu..hahaha..keje yg senang, cuma cedok cedok makanan dalam pinggan dan machai a.k.a waiter akan serve kat customer..haa, senang kann..tapi, rini aku keje kat bahagian 'roaster'..haa?? ape pulak benda haram tuhh?? hahaha..aku cite mcm korang nihh kerja kat Kenny Rogers pulakk kann..takpelaa, layan jelaa post kali nihh ouhh..sepak muka kau kang..bnyak cekadak pulakk..time takde post, memekak suruh aku cite, dah ade cite nihh bnyak complain pulaa..hahahaha..okay, berbalik kepada Kenny Rogers yehh..haa, 'roaster' atau bahasa paling senang nak faham laa, basuh pinggan dan panggang ayam..sbnrnye, bagi pekerja pekerja lama kat situ, diorang ckp 'roaster' nilaaa tempat paling best ouhh..sebab ape..sebab tempat paling tenang..betoll..tak caya sudahh..takde org nak pressure kau..yee arr, sebab basuh pinggan tak perlu cepat pun..relax relax pun tak pee..haa, cuma yg agak mencabar nyee time nak panggang ayam tulaa..perghh, memang gilee betollaa..aku kene trainning tadi pun rase cuak kot nak masokkan ayam dalam pemanggang tuhh..bolehh melecur siaa satu tangan..haihh..naseb baik laa aku ada sifu yg gempak tadi..hahaha..nama diee Imran, sifu aku tuhh...hahahaha..diee tuhh kire senior gakk laa kat Kenny Rogers..baru keje setahun dah cepat gilee buad kerja..tapi, kalau lepak ngan die kene tahan sikit laa..mulut agak lancau..hahaha..diee okayy, masuk air gak ouhh..mcm bangang jehh..time die masokkan ayam dalam pemanggang tuhh die kate, tenang dan relax jehh..mesti bolehh punyaa..hahaha..aku nihh first time punye org, then try try arr masokkan sekali dua..memang agak susah doee..sumpah tak tipuu..kene blaja seminggu dua lagi laa kot baru professional sikit..heehee..okay, tak masuk lagi cite pasal delivery kann..haa, nak habaq laa nihh ouhh..malam pulak aku ditugaskan utk hantar delivery kat bukit permai..perghh..cuaca dahlaa nak hujann..lagi mau suruh aku hantarr..tak hantar, makanan dah siap tapau..staff yg ade motor plakk smua dah balik..harapan, tinggal aku sorang jelaa ouhh..haishh..tempat dahlaa mengarut ngarut...malas pulakk aku nak hantar..tapi, atas desakan manager aku yg cantekk molek tuhh, terpakselaa aku hantarr jugakk..pukol 8.30pm aku gerak dari Kenny Rogers kee bukit permai tuhh...baru jehh nak gerakkk, adushhh hujann pulaa..lebat nak mampuihh arr..utk keselamatan diri dan delivery yg aku bawak, aku pun lepak lepak jap kat petronas..nasib baik sekerat jalann...petronas tuhh kire dekat ngan Kenny Rogers lagi laa ouhh..aku msg laa manager kate lmbat sikit delivery sebab hujan kann..so, lepak punya lepak..hujan pun dahh makin reda..aku pun teruslahh meneruskan perjalanan..then, dah sedap bawak motor katt highway nihh, bolehh plakk hujan lebat semulaa..huhhh..bak kata manager aku sebelum aku gerak dari Kenny Rogers tadi, die ade bg sepatah dua kata kat aku kalau korang nak tau, die kata..'kalau hujan pun, hujan rahmat..' hahaha..aku sabar jelaa..hahh..hujan lebat tuhh, aku lepak lahh jap kat bawah flyover smbil ditemani dengan sebatang rokok..fuhh, sejukk siaaaal..ngam ngam jehh rokok habis, hujan pun reda balik..haihh, jam menunjukkan pukul 9.20pm..aku kene cepat nihh..terlambat kang makanan sejuk pulakk..haa, gerak laa ke bukit permai tuhh...fuyooo, bukit permai lawa doee..bolehh nampak satu K.L kott..kire mcm bukit ampang gak laa..tapi bukit permai nihh tak sesunyi bukit ampang kott..setakat nihh korang faham tak ape yg aku citee nihh?? woyy, tertidoo pulaa..takpelaa, tido laa kau..bia aku ckp sesorang..hahaha..hmm, bagi yg mengikuti kisah aku, trimas yeahh..iklan bersama colgate japp..haa, sambung balik yeaa...haa, aku pun mula mula tak tau gak bukit permai tuhh kat mane..tapi, bak kata org org tua, malu bertanya, sesat jalan..hahh, tepat dgn pepatah tuhh..aku punn memang dah sesat jalan dahh sebenarnye nihh..hahaha..aku tanyee laa org yg lepak kat tepi jalan tuhh..nasib baik die bagi petunjuk yg bernas..dan akhirnyee aku jumpelaa bukit permai tuhh..aku ingat bukit permai tuh kecik jee tempat nyee, rupenyee besarr nak mati dohh..haihhh..tapelahh, jalan jelaa smpai jumpa rumah teres yg aku nak hantar delivery nihh ouhh..jalan punye jalan, akhirnyee berkat usaha dan doa, ceywaahh..hahh, smpai jugakk...haishh, org nihh..pemalas betol laa nak dtg Kenny Rogers..kene hanta kat rumah pulakk..rumah dahh laa hujung laut punya bahagian..huhh..nasebb baik laa org tuhh bagi duit tips..ehem ehem..masyukk nihh..hahaha..rm30 bhaii..wahhh, berbunga nyaa hati ku..walaupun nilainyaa tak banyak bagi korang, tapi bagi aku yg tengah sengkek gila gila nihh, rm30 dahh mcm 30riban dahh doee...berbaloi baloi...hahaha..aku tak sekaya mcm korang lahh..hmm, dah settle mission aku tuhh, aku rasa mcm nak lihat pemandangan laa ouhh..kat bukit permai tuhh, walaupun kawasan die berbukit bukit, tapi bnyak gak kedai makan kat tepi jalan menghadap pemandangan kotaraya Kuala Lumpur ouhh..wahh, ayat baku sikit..heehee..disebabkan jam baru menunjukkan pukul 9.45pm, aku pun dah alang alang menyeluk pekasam nihh, biar sampai ke pangkal lengan..hahaha, berperibahasa lahh pulaa..hmm, maksud aku..dah alang alang aku smpai bukit permai tuhh, lepak arr jap atau bahasa ringkas nye, menularr arr jap kat kedai burger tuhh..hahaha..lapar siot..dahlaa sejuk sejukk..bantai arr burger daging special dan milo panas..layan bangat si...hahaha..rasa mcm taknak balik keje jehh ouhh..tapi, ape kan daya..disebabkan jam telahh menunjukkan 10.00pm, lepas makan makan jehh..terus balik kee tempat kerja semulaa..heehee..sesampainyee aku kat Kenny Rogers, aku hanya mampu tersenyum jelaa kan..yee arr smua keje aku 'sifu' aku dah buad..heeeheee..sorry laa 'sifu'..gua busy laa derr..busy menularr laa katekann..hahaha..hmm, disebabkan banyak keje aku dah settle, balik awal laa citee diee..heehee..tapi kene kemas kemas sikit laa..alaa, standard closing kat fast food laa kann..huhhhh..memang best laa bermandi hujan hari nihh..hahahahaha..pengalaman yg agak menarik yee kawan kawan utk hari nihh..sekian dari saya..selamat menularr ditempat kerja yee..hahaha :DD

hmm, ini cite pasal dia..aku tau aku larang dia macam macam smpaikan bende yang dia minat pun aku larang supaya dia tak payah join..aku bukan ape, aku kesian kat dia..aku takot kalau ape ape jadi kat dia..hmm, tadi dia call aku, then dia tanya aku pasal bende tuhh, boleh ke tak dia join..aku tetap dengan jawapan aku tak bolehh..tapi aku tau, dia nak jugak join..hmm, tah laa..aku kesian pulakk kalau dia tak join bende tuhh..dia dah laa last year sekolahh tahun nihh...tapi tapi tapi, aku lagi kesian kalau dia join bende tuhh..nanti ape ape jadi kat dia macam mane..huhhh..aku cuma cakap kat dia, kalau nak join join laa..walaupun berat gila hati nihh nak kata ouhh..pastuh aku terus letak phone...dulu aku ade ckp kat dia 'kalau sayang aku, ikot cakap aku..' tapi aku dah tarik balik dah tadi..haihh.. :'(