BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

05 April 2011

Jabatan Pengangkutan Jalanraya

Hmm, ape cer nihh doee tetibe nak cite pasal JPJ ? hahaha..actually seperti yang korang tahuu laa kann, sape yang tak tahu tuhh naseb korang laa..kan dulu aku dah ckp yang aku amik driving license hari nihh..so, saat yang ditunggu tunggu telah tibee..haihhh..aku citer dripada mulaa laa ehh pasal hari nihh..okay, aku memang ade kelebihan sikit kot sbb seawal pagi aku dah ade dkt tempat belaja kreta tuhh..area area ulu langat laa..haa, then training laa sket kat track tuhh..tahhlaa..aku rase mcm hari nihh aku tade luck laa ouhh..bukan tak yakin kee hapee..tapi, hati aku rasa mcm tak sedap hati pulakk ouhh..maybe nervous laa nihh..tapelaa..dan setelah amik num giliran smua, dlm kol 10am mcm tuh tibelaa giliran aku untuk buad test mendaki bukit dkt track tuhh..aku risau bukan sebab ape..aku takot dpt kereta kancil yang korok tuhh doee..yelaa..bolehh dikatakan 10 org yang pakai kereta kancil korok utk buad test mendaki bukit, cume 2,3 org jee yang lulus..perghh..tapi nak buad mcm mane kann..kereta tidak bolehh dipilihh..dan aku pun salah satu org yang pakai kereta kancil korok tuhh..haishhh..tapelaa..dan bermulaa lahh test aku tuhh..time mendaki bukit, aku buad laa mcm mane yang aku dah belaja selama nihh..tapi, smua nyaa tidak berhasil..time aku nak jalan jee, kereta menjunam ke belakang..adoyyy, then lepas jehh brother JPJ tuhh kata, "okay, turun kereta and sign kat sini"..rasa mcm nak menanges pun ade doee..haishhh, tak puas hati betul laa..frust gilaa babi laa...huhh..nak wat mcm mane kann..melayang lg laa duit aku nihh..huhhh..dahlaa nak repeat balik bukan men lame lagi..terpakselahh tunggu lagi 2 minggu..redha jelaa..then, lepas dahh gagal test track, aku pun pergi ke bahagian jalanraya pulakk..org kate test jalanraya nihh paling mencabar...tataulaa kann..aku rase mcm dahh malas gile nak buad test jalanraya ouhh..takde semangat siott..dan tunggu punye tunggu giliran aku, tibelaa masa pulakk aku test jalanraya..masuk masuk jee dlm kereta, adoyy..tester aku JPJ perempuan laa pulakk..huhh, dlm fikiran aku nihh mesti perempuan nihh cerewet and nak gagal kan aku doee..ye arr..muka dah laa bengis..mcm nak bergadohh jee ouhh..aku bg salam pun tak jwab..pukiamak betul..takpelaa..aku pun buad laa ape ape yang patot..hmm, dan jalan la..jalan punya jalan..pusing pusing smua, then smpai laa kat tempat yang ingin dituju..tempat yang mula mula aku buad test kereta td laa ouhh..ape laa..susahh bebeno ! hahaha..hmm, dan die serahkan borang tuhh kat aku..wahhh, terkejot jugak aku sebab die bagi fullmark sial..perghh 20/20 ! hahaha..aku rase aku bwak kereta biasa biasa jee doee kat jalanraya tuhh..tgk, nmpak tak skg?? tak semestinya muka jahat, hati tak baik doee..memang aku bersyukur laa jugakk..tapi tapi tapi, aku tetap failed jugak sebab bahagian track aku tak lepas lgi..haihhh..takpe..lepas nihh aku nk buad betul betul..alamatnyaa, bulan May jugak laa baru aku dapat lesen..haishh..dan lepas jee dah settle smua..aku pun balik laa..frust laa jugakk kann..membazir masa satu hal..membazir duit lagi satu hal..huhhhh..haishh, kalau difikir fikir kann balikk, memang frust gilaa laa wehh..hmm, esok kerja..ouhhh, malasnyaa nak kerja..tapi, nak buad mcm mane kann..nak kene carik duit utk settle kan lesen nihh haa..hmm, okay laa geng..gua chiow dulu laa yehh..byebye :')

p/s : hehehe, thanks sebab temankan i seharian...imissyou :)