BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

31 July 2011

Berakhirnya Julai :')

Whaaa, pejam celik dah nak masuk bulan Ogos dah kann..rasa mcm sekejap je melalui bulan Julai nihh..seperti yang korang tahuu..bulan Julai nihh aku tak bnyak sgt post or share cerita dkt blog nihh..cumaa ade laa beberapa cerita yang agak menarik aku post kann..bukan ape doee..aku malas pulak nak menaip nihh..kang kalau dah dapat sekali update blog, tak henti henti pulak aku nak bercerita..so, secara ringkasnya, tak bnyak bende laa yg berlaku dkt aku pada bulan Julai nihh..hari hari berjalan seperti biasa sahaja..aku rasa aku ckp mcm tuhh dah cukup utk cover 14 cerita yang aku tak share or post dkt blog nih kot..hee..

Okay, esok dah masuk 1ramadhan kann..apa plan korang?? buka puasa dgn family kee?? buka puasa dgn kawan kee?? buka puasa dgn awek kee?? takesah laa buka puasa dgn sesiapa pun ouhh..yang penting korang puasa..aku memang tahun nihh berazam nak puasa penuh..mcm tahun sebelum sebelum nihh jugakk..mlm nihh dah boleh pegy terawikh dahh kann..so, jom ramai ramai kita memeriahkan masjid or surau okayy..semayang berjemaah kan lagi bagus daripada semayang berseorangan..kepada kanak kanak tuh, jgn laa main mercun sgt..kang tangan putus ke apaa, dahh susah dahh kann..tadapat nak beraya..

Ahaa, cite pasal rayaa nih, korang dah beli baju rayaa ke?? aku dahh..semalam aku dah beli..yelahh, kalau difikirkan, kang nak shopping time puasa, takut tak larat pulakk kann..tapelahh..baik shopping awal awal..hahh, memang ramai laa cite diaa yang shopping rayaa semalam..padat gilaaa bebb..perghh..tapi nasib baik aku dpt gak beli beberapa helai baju..so, tkpayah nak risau dh pasal raya nnti..hee..

Berbalik semula kepada cerita puasa okay..haa, puasa tahun nihh memang asing laa bagi aku..sebab apaa..sebab kalau puasa puasa yang lepas, aku bergelar sebagai pelajar sekolahh..so, routine harian aku, pegy skolah then balik sekolah tidur smpai waktu berbuka..malam pulak pegy terawikh, takpun study dlm bilik..maklumlahh nak SPM kan time tuhh..terawikh kee apaa, kene laa dikorbankan..tahun nih pulak aku tak boleh nak janji apaa apaa sebab aku nak kene workout dkt gym malam start daripada puasa..so kirenya selang sehari pegy terawikh and then selang sehari pegy workout at gym..itu laa perancangan aku sbnrnya..

Alright laa, aku pun dah tade mood nak share cerita lagi..aku stop cerita smpai perancangan aku masa bulan ramadhan tu laa ehh..okayy, sekian dari Muhammad Hafiz utk blog Sepanjang Riwayatku..akhir kata, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak..jangan ponteng ponteng puasa yeaa ;)