BLOGGIE

My photo
CHERAS, KUALA LUMPUR, Malaysia
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving

09 April 2012

Post pertama untuk 2012

HALOOOOOOO~ hahaha..ehh dahlama tak bersua adakah anda semua sihat sejahtera? okaylah first of all aku nak ucapkan selamat tahun 2012 walaupun sekarang dah bulan April dah kan..sorrylah sebab aku dah tak update blog dgn cerita cerita hangat ouhh..al maklum lah sekarang aku sedang melangkah ke alam yang lebih mencabar dari segi minda dan fizikal tidak ketinggalan juga mental..haha..kalau dulu zaman persekolahan mcm mcm benda yang aku update kan..setiap hari mesti ada je yang aku update..tapi now dengan berkat dan usaha gigih tanpa henti aku, finally aku berjaya melangkah ke menara gading :)

UiTM..itulah menara gading yang aku telah capai..alhamdullilah, parents aku happy aku dapat sambung belajar and aku nak mintak diorang hadiah..hahaha..hadiah tu adalah rahsia..dah dapat nnti baru aku cerita okay? hahh, sedar tak sedar aku dah berjaya menghabiskan semester pertama di uitm kampus jengka pahang..now aku dekat rumah and cuti sem 2 bulann~ wowww! bestkan? memanglah best tapi aku nak carik kerja sebab duit tengah kering nih..aku malas lah nak mintak duit dekat parents..aku nak berdikari and lagipun aku mcm malu pulak ouh nak mintak duit dkt diorang..hehehe..mcm dah kerja pulak aku kan? sebab tu aku nak kerja..kalau parents aku bagi duit pun, itupun aku mcm malu malu nak ambik tapi aku ambik jugak lahh sebab tengah kering duit kan..ececehh sejak bila aku pandai malu malu nih kan? hahaha..aku tahu setiap pagi sebelum mama aku pergi kerja dia mesti akan check wallet aku utk tengok ada duit ke tak..kalau takda duit tu nnti bangun tidur mesti ada duit dekat atas meja lappy..hee, baik kan mama? untung tau jadi menantu dia~ hahahaha

Seperti yang aku ceritakan tadi aku dah masuk UiTM nih bermulalahh perjalanan aku sebagai mahasiswa di sana and mcm mcm orang yang aku kenal dkt sana..ada yang perangai mcm ni, ada yang perangai mcm tu and ada yang kelakar ada pulak yang kerek senang cite mcm mcm lahh..hehehe..dkt tempat baru aku setakat ni kalau kau tak tahu pasal apa apa information terkini kau akan dianggap 'lame' or 'narrow-minded' . haa, pelikkan? tapi takpalah..aku saja je buad buad mcm tak up dkt sana sebab aku selesa dgn kehidupan aku sekarang and aku nak low profile jee..malas nak heboh heboh mcm kau sorang je yang tahu pasal benda tu..hahaha..tapi yang best nya dekat sana diorang nih baik, friendly and pandai pandai belaka.. ;)

Nak tahu apa saat yang ditunggu tunggu masa dekat UiTM Jengka tu? haaa, aku nak balik rumah and aku rindu nak lepak dgn member sekolah aku dohh..walaupun diorang tu sederhana, tapi diorang tetap terbaik :) sebab tu aku rindu masa sekolah aku dulu..rehat ramai ramai, buat kerja gila, and banyak lagilahh..hehehe..time semua reunion lepak sama je, mesti kongsikan kisah tempat belajar masing masing..tak sangka semua dah besar kan? semua dah ada pasangan and pandai pun korang hidup..nice kan? aku harap korang takkan lupa daratan and takkan lupa asal usul korang..sama sama jatuh, sama sama naik..hahaha..

Alrite, aku rasa cukup lah kot laporan utk masa nih..and aku mungkin akan active semula kot di arena blogging nih..kalau aku ada cerita best, aku post lagi okay? akhir kata, selamat tengah pagi and amalkan gaya hidup sihat..majulah blogger untuk negara~ ! :D